Stationsposters Bond tegen vloeken succesvol
De stationsposters van de Bond tegen vloeken zijn realistisch, herkenbaar en vragen op een succesvolle wijze aandacht voor de boodschap van de Bond tegen vloeken. Dit blijkt uit onderzoek van de Radboud Universiteit Nijmegen, zo meldt de Bond tegen vloeken in de jongste editie van Kort&Bondig. De Radboud Universiteit deed onderzoek in opdracht van de Bond tegen vloeken naar de effectiviteit van de stationscampagne. Volgens de onderzoekers zou de Bond tegen vloeken de nadruk moeten leggen op de mogelijkheid om het gedrag aan te passen. Ook zou de betekenis van scheld- en vloekwoorden moeten worden uitgelegd, menen ze. De onderzoekers gaven verder aan dat overwogen kan worden om meer confronterende beelden te gebruiken.
Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt
voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen,
vragen, informatie: contact.
Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing.
Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this
database. Terms of use.
Bekijk de hele uitgave van donderdag 21 maart 2013
De Waarheidsvriend | 28 Pagina's
Bekijk de hele uitgave van donderdag 21 maart 2013
De Waarheidsvriend | 28 Pagina's