Digibron cookies

Voor optimale prestaties van de website gebruiken wij cookies. Overeenstemmig met de EU GDPR kunt u kiezen welke cookies u wilt toestaan.

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies zijn verplicht om de basisfunctionaliteit van Digibron te kunnen gebruiken.

Optionele cookies

Onderstaande cookies zijn optioneel, maar verbeteren uw ervaring van Digibron.

Bekijk het origineel

KERKNIEUWS

Bekijk het origineel

+ Meer informatie

KERKNIEUWS

3 minuten leestijd Arcering uitzetten

DS. A. DE LANGE DOET INTREDE IN NIEUW-LEKKERLAND

Op zondag 10 april is ds. A. de Lange bevestigd als predikant van de hervormde gemeente te Nieuw-Lekkerland. De bevestigingsdienst werd geleid door zijn naaste collega, ds. E. Gouda. De tekst voor de prediking was Mattheüs 9:36-38: ‘En Hij, de scharen ziende, werd innerlijk met ontferming bewogen over hen, omdat zij vermoeid en verstrooid waren, gelijk schapen, die geen herder hebben. Toen zeide Hij tot Zijn discipelen: De oogst is wel groot; maar de arbeiders zijn weinige; Bidt dan de Heere des oogstes dat Hij arbeiders in Zijn oogst uitstote.’ Het thema was: ‘Hoe goed is 't onze God te prijzen!’

Als eerste stond ds. Gouda stil bij de bewogenheid van de Herder. Jezus ziet mensen. Wij zijn geen nummer voor Hem. Het tweede punt handelde over de zorg van de Herder. Mensen gaan Hem aan het hart. Hij draagt zorg voor Zijn gemeente. Het laatste punt ging over het gebed om herders. De Heere Jezus wijst op het gebed, in deze weg ontvangen we meer arbeiders in de oogst. Voorafgaande aan de middagdienst werd ds. De Lange toegesproken door ds. Gouda namens classis en werkgemeenschap van predikanten, en als consulent en naaste collega, door burgemeester D.R. van der Borg namens de gemeente Molenwaard en door ouderling-kerkrentmeester W. Meerkerk. In de intrededienst preekte ds. De Lange vanuit Mattheüs 11:28: ‘Komt herwaarts tot Mij, allen die vermoeid en belast zijt, en Ik zal u rust geven.’ Het thema was ‘Christus in het centrum van de prediking’. ‘Hij draagt de prediking met Zijn persoon’, was het eerste punt. Zonder Christus is er geen prediking. Hij doet het eigenlijke werk. Het tweede punt luidde: ‘Hij wenkt de vermoeide met Zijn nodiging.’ Er klinkt niets voorwaardelijks in de woorden van de Heere Jezus. Het zijn degenen die vermoeid zijn van de wet of van de wereld. De preek werd besloten met een derde punt, ‘Hij zegent de komende met Zijn rust’. ‘Rust is altijd al een begeerd goed geweest en is het zeker in onze hedendaagse maatschappij. We moeten ervoor bij Christus zijn’, aldus ds. De Lange.

Eerder diende ds. De Lange de gemeenten van Wekerom, Sommelsdijk, Fort Macleod, Bruchem/Kerkwijk-Delwijnen, Oldebroek en Dordrecht. KERKNIEUWS

CHRISTENEN IN GEBED VOOR MOSLIMS TIJDENS RAMADAN

De islamitische vastenmaand ramadan is voor veel christenen aanleiding tot extra voorbede voor moslims. Ook deze zomer zullen – van 6 juni tot 5 juli – wereldwijd naar schatting miljoenen christenen deelnemen aan de gebedsactie ‘30 dagen bidden voor de moslimwereld’. Om daarbij te helpen komen in Nederland een fullcolour gebedsgids en een app uit. In een tijd waarin miljoenen moslims op de vlucht zijn en als immigranten verspreid over de wereld leven, mogen christenen biddend en met liefde om hen heen staan.

De gebedsactie ging in 1993 van start en verenigt christenen wereldwijd. Mongolië kent een eigen uitgave, in China baden vorig jaar zeker 180.000 christenen mee en ook in West- Afrika groeit de belangstelling. Het internationale initiatief wordt in Nederland gedragen door zendingsorganisatie Frontiers. Het verlangen van Frontiers is dat moslims wereldwijd, met liefde en respect, de kans krijgen om Jezus te leren kennen en te volgen.

De gebedsgids is te bestellen via www.30dagen.nl. In Nederland wordt het boekje aangevuld met een gratis app voor smartphones en tablets, verkrijgbaar in de Play Store en Apple Store en via www.30dagen.nl.

Dit artikel werd u aangeboden door: de Gereformeerde Bond

Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen, vragen, informatie: contact.

Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing. Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this database. Terms of use.

Bekijk de hele uitgave van vrijdag 22 april 2016

De Waarheidsvriend | 24 Pagina's

KERKNIEUWS

Bekijk de hele uitgave van vrijdag 22 april 2016

De Waarheidsvriend | 24 Pagina's