Digibron cookies

Voor optimale prestaties van de website gebruiken wij cookies. Overeenstemmig met de EU GDPR kunt u kiezen welke cookies u wilt toestaan.

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies zijn verplicht om de basisfunctionaliteit van Digibron te kunnen gebruiken.

Optionele cookies

Onderstaande cookies zijn optioneel, maar verbeteren uw ervaring van Digibron.

Bekijk het origineel

KERKNIEUWS

Bekijk het origineel

+ Meer informatie

KERKNIEUWS

3 minuten leestijd Arcering uitzetten

FAM. KLEINBLOESEM KEERT TERUG UIT PERU

In juni hoopt de ds. P.C.H. Kleinbloesem met zijn gezin uit Peru terug te keren naar Nederland vanwege gezondheidsproblemen met de oudste drie kinderen: bij hen werd coeliakie geconstateerd. Zij moeten zich aan een glutenvrij dieet houden, wat in Peru moeilijk is.
In 2012 werd de familie Kleinbloesem door de GZB vanuit de hervormde gemeente te Montfoort naar Lima, de hoofdstad van Peru, uitgezonden. Ds. Kleinbloesem heeft lesgegeven aan de Universidad Seminario Evangélico de Lima, een interkerkelijk, bij-belgetrouw seminarie. Daarnaast zijn ds. en mw. Kleinbloesem actief geweest in de sloppenwijk ‘Primero de Agosto’. Gelukkig geeft de Heere God mensen die het werk in de sloppenwijk voort willen zetten. Noé Huaman, een toegewijd christen met ervaring als pastor, zet zich samen met zijn vrouw, Elsa, met hart en ziel in voor de mensen in dit arme gedeelte van Lima. Extra punt van dank is dat dit gebeurt vanuit de gemeente ‘Betel’ in het centrum van Lima, die zich verantwoordelijk voelt voor het evangelisatiewerk op deze plek. Daarnaast is er hulp gekomen van Elisa Paredes, een onderwijzeres die lesgeeft aan de kinderen in de sloppenwijk.
Ds. Kleinbloesem stelt zich beroepbaar. In zijn rondzendbrief van februari schrijft hij: ‘Hoe onze weg daarna verder gaat, is nog helemaal niet duidelijk. Is het de weg van de Heere om weer ergens in Nederland predikant te worden? Of blijven we in de zending en worden we misschien uitgezonden naar een land ergens in Europa? Of...? Van harte hopen en bidden we dat de Heere ons de weg wijst, en dat we, waar het dan ook moge zijn, bezig mogen blijven zijn in Zijn dienst.’

BIDDEN VOOR MOSLIMS

Meer dan een miljoen christenen zullen tijdens de komende ramadan, van 27 mei tot 25 juni, wereldwijd bidden voor moslims.
Terreur en angst. Dat is al snel de gedachte die opkomt als het gaat over de islam en over moslims. Daarom is juist in deze tijd gebed noodzakelijker dan ooit.
De gebedsbeweging ‘30 dagen bidden voor de moslimwereld’, die sinds 1993 bestaat, groeit wereldwijd snel – ook in Nederland. Deze gids en een speciale app helpen om gericht te kunnen bidden voor de miljoenen moslims die nog nooit van de Heere Jezus als hun Verlosser hebben gehoord.
‘Steeds weer word ik er in de Haagse dynamiek van overtuigd hoe belangrijk gebed is,’ zegt Gert-Jan Segers, fractievoorzitter van de ChristenUnie. Hij schreef dit jaar het voorwoord van de gebedsgids.
De ramadan is een ideale gelegenheid om voor moslims te bidden. Tijdens deze islamitische vastenmaand staan veel moslims, meer dan anders, open voor geestelijke ervaringen. In Nederland wordt de gebedsactie gedragen door Frontiers, een organisatie die zich specifiek richt op het bereiken van onbereikte moslimvolken met het Evangelie. CLC Boeken en Muziek steunt de actie.
De gebedsgids is voor € 3,50 te bestellen via www.30dagen.nl. Via de Appstore of Google Play is de app ‘30 dagen 2017’ gratis te downloaden.

Dit artikel werd u aangeboden door: de Gereformeerde Bond

Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen, vragen, informatie: contact.

Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing. Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this database. Terms of use.

Bekijk de hele uitgave van donderdag 4 mei 2017

De Waarheidsvriend | 24 Pagina's

KERKNIEUWS

Bekijk de hele uitgave van donderdag 4 mei 2017

De Waarheidsvriend | 24 Pagina's