Digibron cookies

Voor optimale prestaties van de website gebruiken wij cookies. Overeenstemmig met de EU GDPR kunt u kiezen welke cookies u wilt toestaan.

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies zijn verplicht om de basisfunctionaliteit van Digibron te kunnen gebruiken.

Optionele cookies

Onderstaande cookies zijn optioneel, maar verbeteren uw ervaring van Digibron.

Bekijk het origineel

Voor kinderen

Bekijk het origineel

+ Meer informatie

Voor kinderen

3 minuten leestijd Arcering uitzetten

Twee dagen later ging ik de lijdende vriendin weer bezoeken en vond haar zeer veel minder. Ik sprak aan haar bed eenige woorden tot de familie. Toen Mina hoorde, dat er zoo gesproken werd over het heerlijke van Gods gunstvolk, opende zij hare oogen en kwam er een glans op haar aangezicht. Toen zeide zij, met eene half gebroken stem: »Ja, heerlijk vooruitzicht, troostvolle verwachting!” Daarop sloot zij weder hare oogen, zonder op iemand der aanwezigen te letten. Ik zeide tot haar : »mijn kind! hoe gevoelt ge u thans? Is het alles goed, wat de Heere doet?” „O ja,” antwoordde zij, »Gods toezeggingen hebben geen einde; zij zijn in Christus Jezus ja en amen. O! de Heere is zoo goed in de uitlatingen Zijner liefde!” Daarop overviel haar eene flauwte, maar weder bijkomende zeide zij stamelende: »O, wat handelt de Heere genadig en goed met mij! — Heere! ik ben de Uwe.... o, dierbare Heere Jezus!.... ontferm U mijner!.... o ja, Zijn bloed reinigt van alle zonden !.... wie zal ons van Zijne liefde scheiden ?!..., Hij alleen, Hij geeft de overwinning .... Ik,... ik verlost!... O, eeuwig, eeuwig wonder van genade! Ik, — zulk .... een overtreder!” .... Zij zonk weder weg. Doch een oogenblik daarna kwam zij weder bij. Nu nam zij met zwakke stem en met afgebroken woorden afscheid van allen, die in huis waren. Ernstig en getrouw was haar afscheid. Hartroerend was het te hooren, hoe zij hare twee vriendinnen, met wie zij de zonde had gediend, aansprak en dit tweetal op het hart zocht te drukken, zich toch niet mede te laten voeren met de wereld, maar den dienst des Heeren te kiezen. — Aangrijpend was de taal tot hare moeder en tot de andere familieleden, van welke er nog velen den weg des verderfs bewandelden. Het was treffend alles aan te hooren. Het was heerlijk die kalmte te zien in het gezicht van dood en eeuwigheid, en dat op dien leeftijd. Men was dan ook verslagen en er vloeiden vele tranen. De Heere werkte, naar het scheen.
Kinderen, die deze geschiedenis hebt gelezen! leest haar nog eens. Hebt gij wellicht nog te veel op met de dingen van dit leven, o, denkt er toch aan, dat het uur van sterven komt, wellicht spoedig. Mina had het ééne noodige leeren zoeken! Was zij vroeger in de wereld verdiept geweest, de Heere had haar een nieuw hart gegeven. En dat is noodig. Steunt nergens op, want niets kan u redden voor de eeuwigheid dan alleen de Heere Jezus. We zijn allen in zonden ontvangen en in ongerechtigheid geboren. Geeft uwe jeugdige krachten niet aan de zonde en aan de wereld, in ijdel vermaak, maar leert den Heere zoeken en dienen. Hij is het waard gediend te worden en het komt Hem toe, en gij zijt het ten duurste verplicht voor Zijne liefde en goedheid, u zoolang al bewezen. Och , dat ge eenmaal met het boven beschreven meisje, in navolging van Vader Jacob, moogt kunnen zeggen: »Op Uwe zaligheid wacht ik, Heere!” Verwaarloost de middelen der genade niet, maar leert ze biddend gebruiken. Verzuimt vooral de kerk en de catechisatie niet. Wilt in geen geval wijzer zijn dan uwe lieve ouders, die het goede voor u zoeken en u voor den Heere trachten te winnen, naar we hopen!
Aarlanderveen.
G. BOS.

Dit artikel werd u aangeboden door: De Wekker

Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen, vragen, informatie: contact.

Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing. Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this database. Terms of use.

Bekijk de hele uitgave van vrijdag 29 maart 1895

De Wekker | 4 Pagina's

Voor kinderen

Bekijk de hele uitgave van vrijdag 29 maart 1895

De Wekker | 4 Pagina's