Digibron cookies

Voor optimale prestaties van de website gebruiken wij cookies. Overeenstemmig met de EU GDPR kunt u kiezen welke cookies u wilt toestaan.

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies zijn verplicht om de basisfunctionaliteit van Digibron te kunnen gebruiken.

Optionele cookies

Onderstaande cookies zijn optioneel, maar verbeteren uw ervaring van Digibron.

Bekijk het origineel

De Lente

Bekijk het origineel

+ Meer informatie

De Lente

2 minuten leestijd Arcering uitzetten

Op welk een heerlijke tijd van het jaar komt het Paaschfeest.
Juist in den lentetijd, als in Gods schepping overal nieuw en heerlijk leven te voorschijn komt. Als uit den winterslaap ontwaakt, komt er van dag tot dag meer verandering in de natuur. De anders in den winter zoo dorre en kale velden, worden weer met groen bekleed. Het aardrijk wordt als met een nieuw en schoon tapijt bedekt. Door de vruchtbaarheid, welke de Schepper aan het aardrijk geeft, komt het gezaaide koren te voorschijn. Weldra zien we het vee grazen in onze schoone landouwen. Planten en heesters, boom- en struikgewas, alles tintelt van nieuw leven. Boven ons, bij helderen hemel het blauw azuur, en de zon met haar schitterenden stralenglans. Voor en onder en rondom ons talloos levende schepselen, die elk op hunne wijze den lof en de grootheid des Scheppers verkondigen. Zoo vertellen de hemelen Gods eer en het uitspansel verkondigt zijner handenwerk. Als met een menigte van stemmen wordt het ons in het rijk der natuur toegeroepen, hoe groot God is, die al zijn werk met zooveel wijsheid heeft gemaakt.
Treden we onder levendige indrukken van dat alles Gods huis binnen, en wordt ons dan het Paaschevangelie verkondigd, dan is het werkelijkheid, maar in nog veel hooger en verhevener zin, dat we hooren van nieuw leven, in en door Christus, die uit de dooden is opgestaan, en die als de Vorst des Levens, den Zijnen verzekert: Ik leef, en gij zult leven.
Zoo is het Paaschfeeft, het lentefeest bij uitnemendheid. Ook aan dit Lentefeest, ging een bange wintertijd vooraf. Wie door Gods genade mag deelen in de vrucht van Jezus opstanding, die zal verstaan , wat het beteekent, als een Paulus van Christus getuigt, dat Hij ons leven is.
De levende Christus is ons noodig om getroost te kunnen leven en sterven. Alleen de levende Christus, is gepast voor, en beantwoordt aan al de behoeften van het zondaarshart. Door het geloof met den levenden Christus vereenigd, zijt ge ontkomen, aan de heerschappij der zonde en aan het geweld des doods. Alleen daardoor kan Gods kind getuigen, een erfgenaam te zijn van het eeuwige leven.
J. Wisse

Dit artikel werd u aangeboden door: De Wekker

Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen, vragen, informatie: contact.

Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing. Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this database. Terms of use.

Bekijk de hele uitgave van vrijdag 10 april 1914

De Wekker | 4 Pagina's

De Lente

Bekijk de hele uitgave van vrijdag 10 april 1914

De Wekker | 4 Pagina's