Digibron cookies

Voor optimale prestaties van de website gebruiken wij cookies. Overeenstemmig met de EU GDPR kunt u kiezen welke cookies u wilt toestaan.

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies zijn verplicht om de basisfunctionaliteit van Digibron te kunnen gebruiken.

Optionele cookies

Onderstaande cookies zijn optioneel, maar verbeteren uw ervaring van Digibron.

Bekijk het origineel

Alleen in Sion

Bekijk het origineel

+ Meer informatie

Alleen in Sion

2 minuten leestijd Arcering uitzetten

Daar zijn zonden, welke uitsluitend door Gods volk en niet door de wereld bedreven kunnen worden. Ik wijs op Petrus en Judas. Judas kon wel den Heere verraden, maar hij kon Hem niet verloochenen; immers hij was niet het eigendom van Christus. Petrus wèl, die kon hem verloochenen. Zoo ware er meer te noemen, Hoogmoed op z'n genadestaat, of geringschatting van wat de Heere toch al bij aanvang in ons werkte, zie daar weet natuurlijk de wereldling niet van, bij Gods kind kan dit voorkomen.
Het leere ons, de zonde hoogst ernstig te nemen; en te teederder te waken. Om juist mèt bezit van genade, dicht bij den Heere te leven; opdat we ons gereinigde kleed niet bevlekken.
Zoo zijn er nu ook ervaringen van druk, gelijk alleen Gods kind ze kent.
Bijvoorbeeld: de verberging van Gods aangezicht. De profeet spreekt in Jes. 8 van den Heere die zijn aangezicht verbergt voor den Huize Jacobs. Dat is een zaak waarvan men in Damascus of Babel geen last heeft. Dit is alleen den Huize Jacobs bekend.
Want daar weet men wat de verheffing van Gods aangezicht is. — De wereld kan wel in de oordeelen eenigermate de uiterlijke pijn voelen, maar wat in die oordeelen, gelijk veelal ook thans, de verberging van Gods aangezicht beteekent, dat is een smartervaring welke een hel in den genadestaat kon heeten, en de bangheid in de bangheid mag genaamd. Zalig wie uit die bangheid, dezelve doorvoeld hebbende, nu nog eens roepen mag naar den God Jacobs. Dan gaan de oordeelen vrucht afwerpen.

Dit artikel werd u aangeboden door: De Wekker

Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen, vragen, informatie: contact.

Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing. Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this database. Terms of use.

Bekijk de hele uitgave van vrijdag 12 mei 1933

De Wekker | 4 Pagina's

Alleen in Sion

Bekijk de hele uitgave van vrijdag 12 mei 1933

De Wekker | 4 Pagina's