Digibron cookies

Voor optimale prestaties van de website gebruiken wij cookies. Overeenstemmig met de EU GDPR kunt u kiezen welke cookies u wilt toestaan.

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies zijn verplicht om de basisfunctionaliteit van Digibron te kunnen gebruiken.

Optionele cookies

Onderstaande cookies zijn optioneel, maar verbeteren uw ervaring van Digibron.

Bekijk het origineel

Cursus „Bijbel en Islam"

Bekijk het origineel

+ Meer informatie

Cursus „Bijbel en Islam"

2 minuten leestijd Arcering uitzetten

Voor veel mensen is de Islam een onbekende wereldgodsdienst. Toch wonen er zo'n 300.000 moslims in Nederland, veelal buitenlandse werknemers met hun vrouwen en kinderen uit Turkije en Marokko.
Zonder twijfel zullen christenen met deze mensen en hun geloof te maken hebben of te maken krijgen. Wat moeten zij nu als christen van de Islam denken?
Hoe met moslims om te gaan? Waarom en hoe vasten zij, bidden zij? Lijkt een moskee op een kerk? Wat staat er in de Koran? Kennen moslims Jezus? Wie is Mohammed voor hen, etc.
Voor veel mensen die als christen zelf met moslims te maken hebben en voor hen, die zich met bovenstaande vragen bezighouden, is de cursus „Bijbel en Islam" opgezet. In een zestal avonden komen zowel theorie als praktijk aan de orde.
In het programma is opgenomen het bezoek van een ex-moslim, die uit zijn ervaringen kan vertellen en adviezen kan geven. Tevens is er een bezoek aan een moskee, indien mogelijk tijdens het gebedsuur, zodat het verrichten van de „salât", het rituele gebed van de moslims, gevolgd kan worden.
Op de slotavond wordt bezien wat de mogelijkheden en moeilijkheden zijn in de omgang met moslims in eigen omgeving.
Zoals in de naam van de cursus al is aangegeven, nemen wij de Bijbel als bron en norm.
De cursus wordt georganiseerd door „Evangelie & Moslims", stichting voor getuigenis en dienst onder moslims in Nederland, en staat onder leiding van dhr. H.J. Takken, medewerker van deze stichting.
De kosten bedragen ƒ 30,- inclusief instruktiemateriaal (studerenden ƒ 20,- echtparen ƒ 45,-).
De cursus wordt gehouden op de maandagavonden 21 september, 5 en 19 oktober, 2, 16 en 30 november.
De avonden beginnen om 20.00 uur. De plaats is: „de Bron" (verenigingsgebouw van de Chr. Geref. Kerk) Lijnbaan 5, Aalsmeer.
Voor een folder met informatie en eventuele opgave kan men zich wenden tot:
J. Piet, Aalsmeerderweg 282, 1432 CX Aalsmeer, tel. 02977-2 57 79
of
Secr. Evangelie & Moslims, Joh. v. Oldenbarneveltlaan 10, 3818 HB Amersfoort, tel. 033-1 19 49.

Dit artikel werd u aangeboden door: De Wekker

Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen, vragen, informatie: contact.

Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing. Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this database. Terms of use.

Bekijk de hele uitgave van vrijdag 3 juli 1987

De Wekker | 8 Pagina's

Cursus „Bijbel en Islam

Bekijk de hele uitgave van vrijdag 3 juli 1987

De Wekker | 8 Pagina's