Digibron cookies

Voor optimale prestaties van de website gebruiken wij cookies. Overeenstemmig met de EU GDPR kunt u kiezen welke cookies u wilt toestaan.

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies zijn verplicht om de basisfunctionaliteit van Digibron te kunnen gebruiken.

Optionele cookies

Onderstaande cookies zijn optioneel, maar verbeteren uw ervaring van Digibron.

Bekijk het origineel

Wandelen

Bekijk het origineel

+ Meer informatie

Wandelen

2 minuten leestijd Arcering uitzetten

Wandel jij wel eens? Ik doe het eigenlijk veel te weinig. Je moet er even de tijd voor hebben, of liever: tijd voor maken. Lopen doe ik veel vaker. Maar lopen en wandelen zijn verschillende dingen. Lopen doe je om ergens te komen, wandelen is een doel in zichzelf. Als je wandelt, heb je de tijd om om je heen te kijken, om de dingen die je ziet tot je door te laten dringen. Als je ergens naar toe loopt, mis je veel. Als je wandelt, zie je veel meer.

In de Bijbel heeft het woord ’wandelen’ een diepe betekenis. Henoch wandelde met God (Gen. 5: 24). Dat wil zeggen: hij leefde echt elke dag met God, in het besef dat de Heere bij hem was. Abram krijgt van de Heere de opdracht: ’wandel voor Mijn aangezicht’ (Gen. 17: 1). De gelovigen ’wandelen naar de Geest, of door de Geest (Rom. 8: 4, Gal. 5: 16) en zij ’wandelen door geloof’ (2 Kor. 5: 7) of zelf ’in Hem’ (Kol. 2: 6). Wie wandelt in geloof, leeft bij Gods beloften. Wie wandelt door de Geest, laat zijn of haar leven bepalen door de Heilige Geest Die ons wil heiligen en leiden. Wie wandelt ‘in de Heere’, heeft een levenswandel die bepaald wordt door het geloof in de Heere Jezus Christus.

Wat is het belangrijk om met God te wandelen! Je gaat dan heel je levensweg met de Heere. Zo’n leven met de Heere heeft ook rustmomenten nodig. Even de tijd nemen om het Woord van de Heere tot je door te laten dringen en met Hem te spreken in het gebed. Het kan helpen om ook letterlijk te gaan wandelen en de tijd te nemen om rustig na te denken over de Heere en het leven met Hem.

A.Th. van Olst
Ds. A.Th. van Olst is predikant te Antwerpen-Deurne en lid van de redactie

Dit artikel werd u aangeboden door: De Wekker

Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen, vragen, informatie: contact.

Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing. Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this database. Terms of use.

Bekijk de hele uitgave van vrijdag 22 juni 2018

De Wekker | 24 Pagina's

Wandelen

Bekijk de hele uitgave van vrijdag 22 juni 2018

De Wekker | 24 Pagina's