Digibron cookies

Voor optimale prestaties van de website gebruiken wij cookies. Overeenstemmig met de EU GDPR kunt u kiezen welke cookies u wilt toestaan.

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies zijn verplicht om de basisfunctionaliteit van Digibron te kunnen gebruiken.

Optionele cookies

Onderstaande cookies zijn optioneel, maar verbeteren uw ervaring van Digibron.

Bekijk het origineel

Nadine Timmerman en Aron Klomp

Bekijk het origineel

+ Meer informatie

Nadine Timmerman en Aron Klomp

3 minuten leestijd Arcering uitzetten

Nadine Timmerman (10)

Groep 7, SBO Samuël in Kapelle


Met wie woon je?

Met mijn vader en moeder, Carolien (20), Marianne (18), Lisanne (14) en Bart (7)

Wat ben je aan het doen?

Ik maak van een schoenendoos een poppenhuis. Het dak moet ik verven. Het deksel van de doos zet ik tegen de wand. We gebruiken verf, lapjes stof, rietjes en de juf heeft paardenplaatjes gekopieerd voor het behang. Ik heb wel de uitleg gemist, omdat ik eerst nog moest lezen.

Wat vind je het belangrijkste vak?

Rekenen is belangrijk voor later. Bij het boodschappen doen moet je kunnen natellen of het klopt wat je terugkrijgt, maar ook als je in een winkel wilt werken.

Wat vind je moeilijk om te doen?

Rekenen. Dat vind ik moeilijk, maar met materialen zoals munten en briefjes voor geld rekenen, getallenlijnen en een kladpapiertje lukt het wel.

Wat wil je later worden?

Ik wil onderwijsassistente worden of begeleidster bij gehandicapten of oude mensen. Je weet het natuurlijk niet of ik het word, maar ik help graag, zoals bijvoorbeeld iemand in een rolstoel duwen.

Wat vind je het mooiste Bijbelverhaal?

De verhalen over Simson. Vooral het verhaal dat Simson een leeuw doodt. De juf laat er platen bij zien. Mijn broertje en mijn nichtjes vinden het ook mooi.

Heb je het naar je zin op school?

Ja. Ik zit in een kleinere klas dan op mijn oude school. En dan hebben we ook nog een stage juf erbij. Ze kijken hier meer naar hoe je iets doet.


Aron Klomp (7)

Groep 4, Eben-Haëzerschool te Capelle aan den IJssel


Met wie woon je?

Met mijn vader en moeder en mijn broer Ardjan (16)

Wat ben je aan het doen?

Ik kijk mijn rekenwerk na. Ik heb het goed gemaakt, ik heb maar twee foutjes. Bij het nakijken gebruik ik een groene pen om de krullen te zetten. Soms kijkt de juf na, soms doe ik het zelf.

Wat vind je moeilijk om te doen?

Taal is echt het moeilijkst. Ik moet daar zo over nadenken en dan nog moet ik aan de juf vragen hoe het precies zit. Met van die dichtbijwoorden: deze pen, dit schrift. En figuurlijk taalgebruik. Dan zeg je iets en je bedoelt iets anders. Dat snap ik niet.

Wat wil je later worden?

Iets met honden, daar houd ik heel erg van. Ik wil bij de politie, de brandweer of de Koninklijke Marechaussee werken om mensen of bijzondere dingen op te sporen.

Wat vind je het mooiste Bijbelverhaal?

Jozef en de Farao. Jozef heeft heel veel meegemaakt en de Heere was bij hem. Later verlost de Heere het volk van Israël uit Egypte.

Wat zou jij doen als je meester was?

Dan zou ik leuke dingen doen met de kinderen. Lekker zwemmen en gymmen, leuke geschiedenislessen geven zonder boek of werkblad, (maar wel met een filmpje) kort rekenen en het schoolplein groter maken.

Heb je het naar je zin op school?

Ja, het is op deze school makkelijker. Ik heb nu geen hoofdpijn meer. Ik kan goed met de kinderen opschieten en we maken leuke excursies.

Heeft u zelf een suggestie?
e.both@drs-magazine.nl

Dit artikel werd u aangeboden door: De Reformatorische School

Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen, vragen, informatie: contact.

Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing. Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this database. Terms of use.

Bekijk de hele uitgave van maandag 1 januari 2018

De Reformatorische School | 48 Pagina's

Nadine Timmerman en Aron Klomp

Bekijk de hele uitgave van maandag 1 januari 2018

De Reformatorische School | 48 Pagina's