Digibron cookies

Voor optimale prestaties van de website gebruiken wij cookies. Overeenstemmig met de EU GDPR kunt u kiezen welke cookies u wilt toestaan.

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies zijn verplicht om de basisfunctionaliteit van Digibron te kunnen gebruiken.

Optionele cookies

Onderstaande cookies zijn optioneel, maar verbeteren uw ervaring van Digibron.

Bekijk het origineel

MENS IN GODS SCHEPPING

Bekijk het origineel

+ Meer informatie

MENS IN GODS SCHEPPING

3 minuten leestijd Arcering uitzetten

In deze bijlage van ons jeugdblad „Daniël" willen we ditmaal aandacht vragen voor het thema „Mens in Gods schepping". Voor vele lézer(essen) van ons blad zal de inhoud van deze artikelen niet onbekend zijn. Beide artikelen zijn namelijk een weergave van de lezingen die over dit onderwerp op onze zomerkampen zijn gehouden.

In het eerste artikel wordt uiteengezet wat het betekent door God geschapen te zijn en te mogen leven in een schepping die van haar Schepper getuigt. Hij schiep! En wij? Wij mcgen nog leven onder het Woord van de scheppende God die Zich in Zijn Woord openbaart en Zich door de werking van Zijn Geest doet kennen als cle verlossende God. Hij alleen is het die gevallen mensen verlost van de dienstbaarheid der verderfenis en uit het lichaam der zonde, opdat ze Zijn naam zouden groot maken!

In het tweede artikel komt aan de orde: „Man en vrouw schiep Hij hen". En omdat „Daniël" in de eerste plaats een jeugdblad is en de zomerkampen jeugdkampen zijn, valt de nadruk in dit artikel op de verhouding jongenmeisje. Als jongen en als meisje schiep Hij hen!

Dat is een wonderlijk mooie gave die God nog geeft aan Zijn schepselen. Niet eenzaam werd de mens. „Want het is niet goed dat de mens alleen zij". Samen staan we voor Gods aangezicht. Dat bepaalt ook onze verhouding tot elkaar. Sedert het moment van de zondeval is onze goede verhouding tot God en tot elkaar echter verbroken, omdat we ons van God hebben afgekeerd. Wij zijn een eigen weg ingeslagen. Niet meer tot eer van God en niet meer tot heil van onze naaste.

In onze tijd worden de verschrikkelijke gevolgen daarvan steeds duidelijker gezien. Niettemin blijft cle Heere van ons eisen Hem alleen lief te hebben en onze naaste als onszelf. De Heere laat Zijn schepsel nog niet los. Hij komt nog met de oproep tot bekering. Hij roept ons nog op om de zondige werkingen van ons lichaam te doden. „Wordt veranderd door de vernieuwing uws gemoeds". Dat kan ook nu nog! 'k Hoop dat deze bijlage in ons jeugdblad mag bijdragen tot een bijbelse doordenking van de vragen rond „Gods schepping" en „Als man en vrouw schiep Hij hen". Voor de vereniging is bij ieder artikel een aantal gespreksvragen opgenomen. Voor verdere studie (b.v. voor het maken' van een inleiding voor de vereniging) is bij de artikelen een literatuuropgave verstrekt.

Dit artikel werd u aangeboden door: Jeugdbond Gereformeerde Gemeenten

Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen, vragen, informatie: contact.

Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing. Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this database. Terms of use.

Bekijk de hele uitgave van vrijdag 29 augustus 1975

Daniel | 24 Pagina's

MENS IN GODS SCHEPPING

Bekijk de hele uitgave van vrijdag 29 augustus 1975

Daniel | 24 Pagina's