Digibron cookies

Voor optimale prestaties van de website gebruiken wij cookies. Overeenstemmig met de EU GDPR kunt u kiezen welke cookies u wilt toestaan.

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies zijn verplicht om de basisfunctionaliteit van Digibron te kunnen gebruiken.

Optionele cookies

Onderstaande cookies zijn optioneel, maar verbeteren uw ervaring van Digibron.

Bekijk het origineel

Luisteren scharnierpunt bedrijfsethiek

Bekijk het origineel

Bladerweergave niet beschikbaar
+ Meer informatie

Luisteren scharnierpunt bedrijfsethiek

Ontmoeting brengt verder dan kaal en zakelijk afwegen van morele argumenten

5 minuten leestijd Arcering uitzetten

De ontreddering van een trouwe medewerker die ontslag krijgt aangezegd laat zien dat bedrijfsethiek niet over abstracties gaat, maar altijd ook over de tastbare gevolgen van een besluit. Daarom is het luisteren -de ontmoeting- in de bedrijfsethiek van groot belang, stelt prof. dr. Harry Hummels.

U heeft geen rechten om dit artikel te lezen Premium Artikel

Dit artikel is exclusief leesbaar voor abonnees met een RD-abonnement, een zesdaags abonnement op het RD of op de e-paper. Dit artikel lezen? Log in op uw EMG-account of neem een abonnement.

Inloggen Neem (proef)abonnement

Bekijk de hele uitgave van woensdag 8 november 2006

Reformatorisch Dagblad | 23 Pagina's

Luisteren scharnierpunt bedrijfsethiek

Bekijk de hele uitgave van woensdag 8 november 2006

Reformatorisch Dagblad | 23 Pagina's