"Heinz koopt Venz en Hak van CSM"
NEW YORK (ANP) - CSM is dicht bij een akkoord over verkoop van zijn voedseldivisie aan het Amerikaanse levensmiddelenconcern H. J. Heinz.
De Amerikanen zullen ongeveer 450 miljoen euro (990 miljoen gulden) in contanten betalen, zo heeft The Wall Street Journal vanochtend gemeld.
CSM plaatste de voedseldivisie in september in de etalage. Het gaat om merken als Venz, Hak en Honig. Er dienden zich vijftien geïnteresseerde partijen aan. CSM ging vervolgens praten met een select groepje. Volgens The Wall Street Journal verkeert het overleg met Heinz in de slotfase, maar moeten nog wel enkele kwesties worden opgelost. Later op de dag of donderdag valt een bekendmaking te verwachten, aldus de krant.
De voedseldivisie van CSM heeft een jaaromzet van 770 miljoen. Er werken 1350 mensen, verdeeld over vijf dochterbedrijven: Honig, Koninklijke De Ruijter, Hak, Foodmark en Anco (België). CSM heeft tot verkoop besloten, omdat het zich wil concentreren op suiker, snoepgoed, bakkerijingrediënten en melkzuur. Voor Heinz zou het de grootste buitenlandse aankoop in zijn bestaan worden. Het Amerikaanse concern, dat vooral bekend is van ketchup, boekte vorig jaar een omzet van 9,3 miljard dollar.
Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt
voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen,
vragen, informatie: contact.
Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing.
Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this
database. Terms of use.
Bekijk de hele uitgave van woensdag 20 december 2000
Reformatorisch Dagblad | 24 Pagina's
Bekijk de hele uitgave van woensdag 20 december 2000
Reformatorisch Dagblad | 24 Pagina's