+ Meer informatie

Ontevredenheid

2 minuten leestijd

Bij verschillende eigenaren van gevestigde bedrijven heerst ontevredenheid over de gang van zaken. Enkele garagehouders willen er wel wat van zeggen, maar dan wel anoniem. „Je moet altijd uitkijken met uitspraken te doen. Wij hebben een bedrijf opgebouwd en zijn vaak van bepaalde instanties afhankelijk. Die willen we niet in het harnas jagen. Het steekt ons natuurlijk wel. Als wij alles gescheiden moeten inzamelen en onder alle milieuwetten vallen, waarom dan daar in dat bedrijfsverzamelgebouw niet?

AI ons afval moeten wij gescheiden aanbieden. Aparte vaten voor olie, remvloeistof, koelvloeistof, remvoeringen en ga zo maar door. Terwijl men in het bedrijfsverzamelgebouw de rommel gewoon bij het bedrijfsafval zet. Of ze gooien het gewoon aan de kant. Wij moeten wel een hinderwetvergunning hebben en worden wel een keer of zeven per jaar gecontroleerd. Ze staan steeds hier op de stoep. Als wij een lege spuitbus bij i het huisvuil durven doen, raken we onze hinderwetvergunning kwijt".

Dijkgraaf I. C. Hage van het waterschap is het er niet mee eens dat er onderscheid wordt gemaakt in het hanteren van de regels. Hage: „Alle regels die voor heel Nederland gelden, die gelden ook hier voor de gemeente Tholen. Er zijn geen uitzonderingen". Over het overleg met de gemeente is Hage overigens niet ontevreden: „Het overleg op zich loopt goed, alleen heb ik m'n twijfels over de uitvoering, maar dat is ook een kwestie van tijd".

Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen, vragen, informatie: contact.

Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing. Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this database. Terms of use.