+ Meer informatie

Grote vraag naar adresboeken

1 minuut leestijd

AMSTERDAM (ANP) - Bij de keuze van Europese handelspartners willen inkoopmanagers in toenemende gebruik gaan maken van catalogi en adresboeken.

De betekenis van deze informatiebron is bijzonder groot, zo blijkt uit een onderzoek naar de gevolgen van de Europese eenwording dat de zakengids Europages en het management-magazine Bedrijfsdocumentatie hebben uitgevoerd in acht Europese landen: Duitsland, Engeland, Frankrijk, België, Italië, Oostenrijk, Nederland en Ierland.

De betekenis van adresboeken wordt door meer dan 60 procent van de geënquêteerden op de voorgrond geplaatst en gevolgd door beurzen en tentoonstellingen (47 procent), persoonlijke contacten (45 procent) en vaktijdschriften (43 procent). Vooral Franse en Italiaanse bedrijven willen het gebruik van catalogi en adresboeken intensiveren. Voornamelijk Italiaanse en Oostenrijkse bedrijven willen zich via de vaktijdschriften informeren. Persoonlijke contacten genieten in de eerste plaats de voorkeur van Oostenrijkse, Italiaanse en Nederlandse ondernemingen. Duitse en Belgische bedrijven beschouwen evenwel beurzen en exposities als de belangrijkste bron van informatie.

De Europese eenwording zal een flinke toeneming van de internationale handel tot gevolg hebben. Dat meent ruim 80 procent van de voor inkoop verantwoordelijke managers en ondernemers, zo blijkt verder uit het onderzoek. Vooral Duitsland gaat profiteren van de eenwording.

Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen, vragen, informatie: contact.

Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing. Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this database. Terms of use.