+ Meer informatie

Financiële ingrepen

2 minuten leestijd

Zal het CNV over pakweg twee jaar wèl een aantasting van hoogte en duur van de wao-uitkeringen accepteren, als dan onverhoopt blijkt dat het volumebeleid te weinig effect sorteert? vragen we Hofstede. De vporzitter van de vakcenkomen. Vlot had nog een leuke Golf diesel staan van 1986 en hij bood aan deze om te ruilen voor de Mercedes, onder bijbetaling van 3000 gulden. Dat aanbod werd door Koops geaccepteerd: hij de Golf en 3000 gulden, en Vlot de Mercedes.

Al vrij snel kwam Vlot erachter dat hij bedrogen was. Toen monteurs de wagen nakeken, bleek dat deze in ieder geval meer kilometers dan 93.000 had gelopen. Uiteindelijk bleken het 280.000 kilometers te zijn. Zwaar teleurgesteld wendde Vlot zich tot Koops en eiste dat de koop ongedaan zou worden gemaakt, maar Koops gaf niet thuis. „Gedane zaken nemen geen keer en u zuigt uit uw duim dat ik zou hebben gezegd dat ik veel in het buitenland zat en dat ik bijna niet met de auto zou hebben gereden. Ik heb u dat nooit verteld. Ik moet aannemen dat de vorige eigenaar geknoeid heeft met de kilometerteller; ik heb het in ieder geval niet gedaan. Waarop Vlot zich tot zijn advocaat wendde en deze een gerechtelijke procedure tegen Koops aanspande.

Voor de kantonrechter eiste de advocaat van Vlot dat Koops alsnog die 3000 gulden zou terugbetalen, terwijl hij ook nog eens 7000 gulden zou moeten bijbetalen om de schade die Vlot had geleden te dekken.

Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen, vragen, informatie: contact.

Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing. Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this database. Terms of use.