+ Meer informatie

Zuinig

2 minuten leestijd

Bij het kopen van kledingstukken zullen we in het vervolg meer op onze portemonnee en minder op het modieuze aspect gaan letten. De achter blijvende inkomens zullen ons er enerzijds toe nopen de aanschaf van kleding wat uit te stellen, en als we tot de koop overgaan, zullen we daarbij vooral letten op de duurzaamheid van hetgeen we nemen. Dit blijkt uit een door de Amro bank gepubliceerde branchestudie over de kledingdetailhandel.

Kledingaankopen kunnen we natuurlijk niet onbeperkt uitstellen, maar door langer roet een jas, trui of rok te doen zullen de afzetten in de betreffende branche wel een permanente vermindering te zien geven. Vooral de zaken waar jeugdige klanten hun garderobe van plegen te betrekken zullen hier de onaangename gevolgen goed van marken, de jeugdlonen zullen immers sterker worden beperkt dan de volwassenen-inkomens.

Overigens wordt er nog heel wat aan kleding uitgegeven. Vorig jaar legden wij Nederlanders met z'n allen 11 è 12 miljard op de toonbank. Het gemiddelde resultaat in de midden- en kleinbedrijven was aanzienlijk beneden het gemiddelde, maar desondanks blijken er toch nog heel wat ondernemingen te zijn die zichzelf in de kledingbranche storten en nog succes boeken ook. De verwachting is echter wel, dat er onder de „zwakkere broeders" nog meer klappen zullen vallen dan tot nu toe al het geval was.

Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen, vragen, informatie: contact.

Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing. Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this database. Terms of use.