Digibron cookies

Voor optimale prestaties van de website gebruiken wij cookies. Overeenstemmig met de EU GDPR kunt u kiezen welke cookies u wilt toestaan.

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies zijn verplicht om de basisfunctionaliteit van Digibron te kunnen gebruiken.

Optionele cookies

Onderstaande cookies zijn optioneel, maar verbeteren uw ervaring van Digibron.

Bekijk het origineel

5. Spiegel

Bekijk het origineel

+ Meer informatie

5. Spiegel

2 minuten leestijd Arcering uitzetten

De brieven van Johannes zijn bepaald geen alledaagse boodschappenbriefjes! Ze hebben een rijke inhoud. Deze dingen heb ik u geschreven, die gelooft in den Naam van de Zone Gods; opdat gij weet dat gij het eeuwige leven hebt, en opdat gij gelooft in den Naam des Zoons van God (1 Johannes 5: 13).

De sleutelwoorden in de brieven zijn: 'waarheid', 'liefde' en 'gebod'. Regelmatig klinkt de boodschap om te waken voor de dwaalleraars. De waarheid van het Evangelie staat op het spel!

De rijkste boodschap is echter dat de Zoon van God mens geworden is tot verzoening voor de zonde en schuld. Hierin is de liefde Gods jegens ons geopenbaard, dat God Zijn eniggeboren Zoon gezonden heeft in de wereld, opdat wij zouden leven door Hem (1 Johannes 4: 9).

Liefde voor God en de naaste is en blijft het grote gebod. Het leven van een christen draait om dit gebod. Zonder de kracht van de Heilige Geest is het onmogelijk het grote gebod na te komen. Het liefdesgebod kan immers alleen gehouden worden ais we de God kennen, Die Zelf de bron van liefde is. En Zijn Zoon Jezus Christus, Die oprechte liefde heeft laten zien toen Hij Zijn leven gaf voor vijanden.

Het zijn brieven om mee voor de spiegel te gaan staan. Als we kijken in de spiegel van de brieven van Johannes, zien wij dat ons leven daar vaak niet mee overeenstemt. Alleen God kan geven dat ons leven anders wordt.

Dit artikel werd u aangeboden door: Jeugdbond Gereformeerde Gemeenten

Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen, vragen, informatie: contact.

Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing. Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this database. Terms of use.

Bekijk de hele uitgave van vrijdag 1 januari 2010

AanZet | 103 Pagina's

5. Spiegel

Bekijk de hele uitgave van vrijdag 1 januari 2010

AanZet | 103 Pagina's