Digibron cookies

Voor optimale prestaties van de website gebruiken wij cookies. Overeenstemmig met de EU GDPR kunt u kiezen welke cookies u wilt toestaan.

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies zijn verplicht om de basisfunctionaliteit van Digibron te kunnen gebruiken.

Optionele cookies

Onderstaande cookies zijn optioneel, maar verbeteren uw ervaring van Digibron.

Bekijk het origineel

Waar liefde woont

Bekijk het origineel

+ Meer informatie

Waar liefde woont

2 minuten leestijd Arcering uitzetten

Drieduizend mensen op één dag bekeerd. Dat is het werk van de Heilige Geest. In Jeruzalem ontstaat een grote kerk. Het is in Jeruzalem te merken dat er een gemeente van de Heere is. Hoe dan?

De gemeente houdt vast aan de leer van de apostelen. Ze helpen elkaar. Veel volgelingen van de Heere Jezus verkopen vrijwillig spullen om er voor te zorgen dat mensen die arm zijn en weinig hebben niets te kort komen. De mensen ontmoeten elkaar elke dag in de tempel, maar ook thuis. Ze eten dan met elkaar en voelen liefde voor Gods Woord, Zijn huis en voor het volk van de Heere.

Pak je Bijbel en zoek op Handelingen 2. Lees eens mee waar dit hoofdstuk over de eerste christengemeente mee eindigt: En de Heere deed dagelijks tot de gemeente, die zalig werden.

Als jij iets van de liefde van de Heere kennen mag, zullen andere mensen dat aan jou merken. Zo ging het in Jeruzalem ook; andere mensen zagen hoe de gemeente van Jeruzalem met elkaar omging. Vanuit liefde hebben ze alles voor elkaar over. Er is niemand die tekort heeft. Dat maakt indruk op de andere mensen in Jeruzalem en zo brengt de Heere nog meer mensen bij de gemeente. Is de liefde van de Heere al in jouw hart? Dan ga je ook met liefde delen.

Niet delen is stelen

In de Heidelbergse Catechismus wordt verteld wat God van ons vraagt in het achtste gebod. Wat is het achtste gebod? “Gij zult niet stelen.” O, maar dat doe ik nooit, denk je misschien. Maar luister eens, het tegenovergestelde van stelen is delen. Dus als je niet deelt, als je alles voor jezelf wilt houden, dan steel je ook. Als je goed voor anderen zorgt, geeft de Heere daar Zijn zegen over.

Dit artikel werd u aangeboden door: Jeugdbond Gereformeerde Gemeenten

Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen, vragen, informatie: contact.

Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing. Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this database. Terms of use.

Bekijk de hele uitgave van donderdag 17 oktober 2019

Daniel | 32 Pagina's

Waar liefde woont

Bekijk de hele uitgave van donderdag 17 oktober 2019

Daniel | 32 Pagina's