Digibron cookies

Voor optimale prestaties van de website gebruiken wij cookies. Overeenstemmig met de EU GDPR kunt u kiezen welke cookies u wilt toestaan.

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies zijn verplicht om de basisfunctionaliteit van Digibron te kunnen gebruiken.

Optionele cookies

Onderstaande cookies zijn optioneel, maar verbeteren uw ervaring van Digibron.

Bekijk het origineel

Alleen op de berg

Bekijk het origineel

+ Meer informatie

Alleen op de berg

3 minuten leestijd Arcering uitzetten

Klom Hij op den berg alleen, om te bidden (Matthéüs 14: 23m).

De eerste wonderbare spijziging heeft zojuist plaatsgevonden. Christus dwingt de discipelen over te varen en laat de schare van Zich. Dan klom Hij op den berg alleen. Hij zoekt de eenzaamheid en stilte. Waarom? Om te bidden. Om het aangezicht van Zijn hemelse Vader te zoeken. Om Zijn hart voor Hem uit te storten in de weg die Hij moest gaan. Geworden uit een vrouw, geworden onder de wet, opdat hij degenen die onder de wet zijn verlossen zou. Wat moet dat geweest zijn voor Zijn reine ziel, om te wonen onder mensen die vol zonde en ongerechtigheid zijn. Ben jij daar al aan ontdekt? Wat zou het groot zijn, als er nog jonge mensen zijn, die God kwijt zijn. “Mijn ziel doorziet gij uw lot, hoe zult gij rechtvaardig verschijnen voor God?”

Als zo’n jongere van een schooldag thuiskomt, dan zoekt hij/zij de eenzaamheid. Om daar in alle stilte Gods Woord te onderzoeken, want daarin wordt hun leven verklaard. Die zitten geen uren per dag op social media. Zij leggen die smartphone weg of uit, om Gods aangezicht te zoeken. Dan willen ze niet afgeleid en of gestoord worden. Die begeren het hart voor de Heere uit te storten en hun zonde te belijden. Die voelen zich bij de wereld niet meer thuis en durven zich bij Gods volk niet te rekenen. Ze zijn als een vreemdeling op aarde. Toch zouden ze voor geen goud willen ruilen met de wereld, want ze hebben gezien hoe arm en leeg die is. Beste vriend(in), hoe ligt dat in jouw hart? Heb je ook een plaatsje waar je met de Heere alleen bent? Het is volgende week bij leven en welzijn Biddag. Dan zegt Paulus: Weest in geen ding bezorgd, maar laat uw begeerten in alles door bidden en smeken, met dankzegging, bekend worden bij God. Dan mogen we alles aan de Heere voorleggen. Of Hij Zijn zegen wil schenken over het werk dat we mogen doen, maar bovenal om de onmisbare zegen over Zijn Woord. Wat zou het een wonder zijn en ik gun het je van harte, dat Zijn Woord kracht mag doen in je leven. Want wat baat het een mens, zo hij de gehele wereld gewint en lijdt schade zijner ziel? Wat ik jullie bidden mag, laat je jonge jaren toch niet voorbijgaan. Maar gedenk aan je Schepper in de dagen … Mijn lieve jeugd, het leven is zo kort, haast en spoed je toch. Klom Hij op den berg alleen, om te bidden. Daarin ligt ook Zijn werk als Middelaar verklaard. Ik heb de pers alleen getreden en er was niemand van de volken met Mij. Hij heeft Zijn bloed gestort op Golgotha, opdat Zijn Vader verheerlijkt werd en een doodschuldig mensenkind nog zalig zou kunnen worden. Zoek de stilte, zoek Zijn aangezicht… Zoek Hemzelf. Want alleen in Hem kun je voor Gods aangezicht bestaan. Wie Mij aanroept in de nood, vindt Mijn gunst oneindig groot, alleen om Christus’ wil.


Waar kun je om bidden?

Wat leert dit over de Heere?

Wat is de boodschap voor jou?

Dit artikel werd u aangeboden door: Jeugdbond Gereformeerde Gemeenten

Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen, vragen, informatie: contact.

Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing. Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this database. Terms of use.

Bekijk de hele uitgave van donderdag 5 maart 2020

Daniel | 32 Pagina's

Alleen op de berg

Bekijk de hele uitgave van donderdag 5 maart 2020

Daniel | 32 Pagina's