Digibron cookies

Voor optimale prestaties van de website gebruiken wij cookies. Overeenstemmig met de EU GDPR kunt u kiezen welke cookies u wilt toestaan.

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies zijn verplicht om de basisfunctionaliteit van Digibron te kunnen gebruiken.

Optionele cookies

Onderstaande cookies zijn optioneel, maar verbeteren uw ervaring van Digibron.

Bekijk het origineel

Het filter van genade

Bekijk het origineel

+ Meer informatie

Het filter van genade

2 minuten leestijd Arcering uitzetten

Bewust of niet – grote kans dat social media een grote rol speelt in jouw leven. Jij en ik, we leven in een tijd van mooie plaatjes en kekke filters. Onze foto’s worden met dat filtertje nét even wat helderder, mooier of indrukwekkender. En terwijl wij de hoogtepunten uit onze levens misschien wel op die manier delen met onze volgers, hoeven we ons bij God niet anders of mooier voor te doen. Hij ziet ook onze dieptepunten en gebreken. Jezus is niet gekomen voor degenen die de Medicijnmeester niet nodig hebben (Matt. 9:12). Hij nodigt uit, ondanks alle gebreken. Hij zegt tegen Zijn kinderen: Mijn genade is u genoeg. Daarin wordt Gods kracht volbracht. Een filter van echte, levengevende genade!

2 Korinthe 12:5-10

5 Van den zodanige zal ik roemen, doch van mijzelven zal ik niet roemen, dan in mijn zwakheden. 6 Want zo ik roemen wil, ik zal niet onwijs zijn, want ik zal de waarheid zeggen; maar ik houde daarvan af, opdat niemand van mij denke boven hetgeen hij ziet dat ik ben, of dat hij uit mij hoort. 7 En opdat ik mij door de uitnemendheid der openbaringen niet zou verheffen, zo is mij gegeven een scherpe doorn in het vlees, namelijk een engel des satans, dat hij mij met vuisten slaan zou, opdat ik mij niet zou verheffen. 8 Hierover heb ik den Heere driemaal gebeden, opdat hij van mij zou wijken. 9 En Hij heeft tot mij gezegd: Mijn genade is u genoeg; want Mijn kracht wordt in zwakheid volbracht. Zo zal ik dan veel liever roemen in mijn zwakheden, opdat de kracht van Christus in mij wone. 10 Daarom heb ik een welbehagen in zwakheden, in smaadheden, in noden, in vervolgingen, in benauwdheden, om Christus’ wil; want als ik zwak ben, dan ben ik machtig.

| Scripture Lees heel 2 Korinthe 12 eens. Schrijf de verzen 1-10 in je eigen woorden op. Wat valt jou op?




 | Observation

In dit gedeelte maakt Paulus duidelijk dat niet de openbaringen of visioenen die hij ontvangen heeft, maar zijn aardse zwakheden de basis zijn waarop Gods kracht in hem geopenbaard wordt.

Welke woorden of zinnen vind jij moeilijk? Pak er eens een Bijbel met uitleg, Bijbel met kanttekeningen of een Studiebijbel bij! Wat heb je geleerd?

 | Application

Het is je wel duidelijk geworden. Bij God hebben we geen ‘filter’ nodig. We mogen al onze gebreken voor Hem neerleggen, onze zonden belijden en Hem om genade bidden. Jezus zegt het Zelf: Die gezond zijn hebben den medicijnmeester niet van node, maar die ziek zijn. Waar heb jij de Heere Jezus voor nodig?





 | Prayer

Bid:

• Of de Heere jouw zonden wil vergeven en Zijn kracht in jouw zwakheid wil volbrengen. • Elke dag opnieuw, of je mag leven van Gods genade.


Oud goud

‘t Oog omhoog, het hart naar boven! Hier beneden is het niet: ‘t ware leven, lieven, loven is daar, waar men Jezus ziet. Wat men hoor’ of zie op aard, is ons kost’lijk hart niet waard: wil men leven, lieven, loven, ‘t oog omhoog, het hart naar boven!

Jodocus van Lodenstein (1620-1677)

Dit artikel werd u aangeboden door: Jeugdbond Gereformeerde Gemeenten

Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen, vragen, informatie: contact.

Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing. Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this database. Terms of use.

Bekijk de hele uitgave van donderdag 13 augustus 2020

Daniel | 32 Pagina's

Het filter van genade

Bekijk de hele uitgave van donderdag 13 augustus 2020

Daniel | 32 Pagina's