Digibron cookies

Voor optimale prestaties van de website gebruiken wij cookies. Overeenstemmig met de EU GDPR kunt u kiezen welke cookies u wilt toestaan.

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies zijn verplicht om de basisfunctionaliteit van Digibron te kunnen gebruiken.

Optionele cookies

Onderstaande cookies zijn optioneel, maar verbeteren uw ervaring van Digibron.

Bekijk het origineel

Boekenhoek

Bekijk het origineel

+ Meer informatie

Boekenhoek

3 minuten leestijd Arcering uitzetten

De prijs van het volgen

Ze leefde met haar gezin ‘op de stoep van de satan’, in Afghanistan. Een land waar wetteloosheid heerst en het gevaar altijd dreigt. Het leven was niet makkelijk, allerlei moeilijkheden kwamen op hun pad. Eén ding wist Hannelie Groenewald zeker: naar dit land waren ze geroepen. Hier mochten ze getuigen zijn van de Heere Jezus. Daarbij hoort het berekenen van de prijs, die dit volgen kan kosten. Haar man Werner was ervan overtuigd: “Je sterft maar één keer; dan kan het net zo goed voor Jezus zijn”. Op 29 november 2014 werd duidelijk hoe hoog de prijs was: Hannelie verloor haar man en kinderen tijdens een gerichte aanslag. In het boek De hoogste prijs vertelt ze haar indringende verhaal. Door alles heen schittert de trouw van God, die Zijn beloften altijd waar maakt!


De realiteit van het volgen van Christus en

“Als ik naar de kerk loop, is er niemand die mij met stenen bekogelt. En tijdens de samenkomst hoef ik niet bang te zijn voor een inval. Natuurlijk, soms is het spreken over Christus met niet-gelovigen wat ongemakkelijk. Of het bidden voor je eten. Maar verder lijkt het volgen van Christus in Nederland zo makkelijk. Het boek van Hannelie steekt af tegen dit gespreid-kerkelijk-bedje. Haar verhaal laat zien dat het volgen van Christus altijd een prijs heeft. Hem volgen betekent jezelf verliezen. Hannelie vertelt over haar roeping en leven als zendeling. Heel alledaags, met allerlei tegenslagen en moeiten. Ze schrijft ook over het grote offer dat ze moest brengen voor het volgen van de Heere Jezus. Maar middenin dit verhaal schittert iets van Gods trouw en Gods zorg. Ze schrijft hoe de Heere haar heeft ondersteund en bemoedigd. Dat zet alles in een ander perspectief. Jawel, het volgen van Christus heeft een prijs. En ja, dat gaat ook in ons veilige land pijn doen. Maar er is gelukkig nog meer. De God van Hemel en aarde is er iedere seconde bij en omgordt Zijn kinderen met kracht.

Ik raad je aan het boek te lezen. Het is een soort koude douche, je leest namelijk over de realiteit van het volgen van Christus. En dat is een realiteit van lijden. Maar na de koude douche komt een warm bad: Gods genade en zorg geeft moed. Hij wil ook ons beschermen, behoeden en bij ons zijn.”

Arco van Doleweerd christenen

(Arco werkt bij de SDOK, een stichting die vervolgde christenen steunt en hen verbindt met christenen in Nederland.)


De hoogste prijs

Hannelie Groenewald Uitgeverij De Banier 288 pagina’s

€ 19,95


Ben je benieuwd geworden naar het boek De hoogste prijs? Van SDOK mogen we tien exemplaren van het boek weggeven. Stuur voor 22 oktober een mailtje met je adresgegevens naar danielredactie@jbgg.nl en vertel waarom jij het boek graag wilt lezen!

GRATIS!

Dit artikel werd u aangeboden door: Jeugdbond Gereformeerde Gemeenten

Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen, vragen, informatie: contact.

Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing. Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this database. Terms of use.

Bekijk de hele uitgave van donderdag 15 oktober 2020

Daniel | 32 Pagina's

Boekenhoek

Bekijk de hele uitgave van donderdag 15 oktober 2020

Daniel | 32 Pagina's