Digibron cookies

Voor optimale prestaties van de website gebruiken wij cookies. Overeenstemmig met de EU GDPR kunt u kiezen welke cookies u wilt toestaan.

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies zijn verplicht om de basisfunctionaliteit van Digibron te kunnen gebruiken.

Optionele cookies

Onderstaande cookies zijn optioneel, maar verbeteren uw ervaring van Digibron.

Bekijk het origineel

Stilte na de STORM

Bekijk het origineel

+ Meer informatie

Stilte na de STORM

2 minuten leestijd Arcering uitzetten

Want ik schaam mij des Evangelies van Christus niet; want het is een kracht (in het Grieks wordt een woord gebruikt dat wijst op dynamiet) Gods tot zaligheid een iegelijk, die gelooft, eerst den Jood, en ook den Griek (Romeinen 1:16).

Mark Galli uit Amerika was een evangelist. Samen met een aantal immigranten uit Laos deed hij Bijbelstudie. De immigranten waren gevlucht voor het communistisch regiem dat de macht had gegrepen in het buurland van China. Het onderwerp voor één van de Bijbelstudies uit het Evangelie naar Markus was: Jezus stilt de storm.

Galli wilde de nadruk leggen op een heel speciaal doel van het Evangelie, namelijk de ware aard van de Heere Jezus bekend maken. Het Evangelie gaat over en is van Jezus Christus (Mark 1:1). En Jezus Christus is de Zoon van God en de sterke God (Jes. 9:5).

De immigranten kwamen naar de diensten en wilden graag lid worden van de kerk. Op een dag, na het lezen van Markus 4 vers 35 tot 41, de passage waarin Jezus de storm op het meer van Galilea stilt, stelde Galli een vraag. Hij vroeg hen naar de stormen in hun leven. De Laotianen keken hem verbaasd aan. Dus hij legde uit: “We hebben allemaal stormen - problemen, zorgen, crises - en dit verhaal leert dat Jezus ons vrede kan geven te midden van die stormen. Dus, wat zijn uw stormen?” De Laotianen keken hem aan met lege blikken. Na een paar ogenblikken vroeg een van de mannen in de groep met een aarzelende stem: “Bedoelt u echt dat Jezus werkelijk de wind en de zee kan bedaren in het midden van een storm?” Galli antwoordde: “Ja, maar we moeten niet blijven hangen in de details van het wonder. We moeten niet vergeten dat Jezus de stormen in ons leven kan bedaren.”

Opnieuw viel er een ongemakkelijke stilte. Maar toen zei een andere man in de groep: “Als Jezus de wind en de golven heeft gekalmeerd, moet hij een machtige Man zijn!” De Laotianen knikten allemaal opgewonden met hun hoofd en ze spraken opgewonden met elkaar in de Laotiaanse taal. De geschiedenis had gedaan waar het voor bedoeld was: ze waren verwonderd.

Loop jij met problemen rond die je niemand durft te vertellen? De wereld is in een gezondheidscrisis. Ga jij momenteel door een persoonlijke crisis heen? De Heere Jezus is de sterke God Die stormen stilt, golven bedaart en de wind het zwijgen oplegt.

Hij doet den storm stilstaan, zodat hun golven stilzwijgen. Dan zijn zij verblijd, omdat zij gestild zijn, en dat Hij hen tot de haven hunner begeerte geleid heeft (Ps. 107:29-30).

Bron: https://georgehguthrie.com/new-blog/ miracles-in-the-gospels

 

Dit artikel werd u aangeboden door: Jeugdbond Gereformeerde Gemeenten

Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen, vragen, informatie: contact.

Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing. Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this database. Terms of use.

Bekijk de hele uitgave van donderdag 7 januari 2021

Daniel | 36 Pagina's

Stilte na de STORM

Bekijk de hele uitgave van donderdag 7 januari 2021

Daniel | 36 Pagina's