Digibron cookies

Voor optimale prestaties van de website gebruiken wij cookies. Overeenstemmig met de EU GDPR kunt u kiezen welke cookies u wilt toestaan.

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies zijn verplicht om de basisfunctionaliteit van Digibron te kunnen gebruiken.

Optionele cookies

Onderstaande cookies zijn optioneel, maar verbeteren uw ervaring van Digibron.

Bekijk het origineel

Kindergebeden

Bekijk het origineel

+ Meer informatie

Kindergebeden

2 minuten leestijd Arcering uitzetten

Zet was avond en het kind knielde neer voor zijn bed, om zijn avondgebed te bidden. Hij voelde diep in zijn hart dat hij zonden moest belijden voor de Heere. Het kind had iets gedaan wat erg verkeerd was. Hij had gelogen tegen zijn moeder. Hij bad: ‘O God, maak dat het niet gebeurd is’.

Wat dacht jij toen je zijn gebed las? Op het eerste gezicht lijkt dit niet logisch. Hoe kan dat nou? Die jongen heeft toch gelogen? Ja, dat is waar. Maar doordat de Heere genadig is en zonden wil vergeven, kan Hij gebeurtenissen als het ware ongedaan maken. Zonden die als scharlaken zijn, maakt Hij wit als sneeuw (Jes. 1:18). Hij denkt er niet meer aan, als Hij het bloed van de Heere Jezus ziet. Want Ik zal hun ongerechtigheid vergeven en hun zonde niet meer gedenken (Jer. 31:34). God werpt de zonden die Hij vergeeft in de diepte van de zee (Micha 7:19).

Deze keer gaat het in Daniël over een ontzettend belangrijk thema. Zonde en genade. Wij zijn allemaal zondaren, van jongs af aan. Robert Murray McCheyne citeerde eens in een brief: “Als ik mijn hart onderzoek en een blik sla op mijn goddeloosheid, lijkt zij een onpeilbaar diepe afgrond, en toch lijkt het alsof mijn overtuiging van zonde buitengewoon gering en zwak is”. Wat zie jij als je in je hart kijkt? Misschien weet je verstandelijk wel dat je zondaar bent, maar ervaar je het niet. Misschien heb je wel veel vragen over dit thema. Een vraag, zoals: wanneer heb ik genoeg zondekennis? Weet je dat dit een eeuwenoude vraag is? Iemand stelde deze vraag eens aan dominee À Brakel en hij antwoordde: “Er is zoveel zondekennis nodig, dat je niet meer zonder de Heere Jezus kunt”. Misschien heb je een andere vraag, zoals: wat moet ik doen als ik mijn zonden niet ervaar? Dan heb je de Heere Jezus juist ook nodig. Dominee Shepard zei eens: “Er zijn er meer tot Jezus gevlucht vanwege hun stenen hart dan vanwege zondekennis”.

Het doet me denken aan een ander gebed. Een kindergebed, waarvoor niemand te oud is om dat te bidden. “Schoon mijn zonden vele zijn. Maak om Jezus’ wil mij rein.”

Dit artikel werd u aangeboden door: Jeugdbond Gereformeerde Gemeenten

Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen, vragen, informatie: contact.

Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing. Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this database. Terms of use.

Bekijk de hele uitgave van donderdag 11 februari 2021

Daniel | 36 Pagina's

Kindergebeden

Bekijk de hele uitgave van donderdag 11 februari 2021

Daniel | 36 Pagina's