Digibron cookies

Voor optimale prestaties van de website gebruiken wij cookies. Overeenstemmig met de EU GDPR kunt u kiezen welke cookies u wilt toestaan.

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies zijn verplicht om de basisfunctionaliteit van Digibron te kunnen gebruiken.

Optionele cookies

Onderstaande cookies zijn optioneel, maar verbeteren uw ervaring van Digibron.

Bekijk het origineel

De eindtijd?

Bekijk het origineel

+ Meer informatie

De eindtijd?

3 minuten leestijd Arcering uitzetten

Een vriendin gaf mij een boek mee. “Dit moet je echt lezen!”, zei ze. Het is geschreven aan de hand van de gelijkenis uit de Bijbel over de onvruchtbare vijgenboom en het gaat ook over christenvervolging in Nigeria. In twee dagen had ik het uit en het trof mij wat mensen daar wordt aangedaan. De vervolgde kerk lijdt! Om wille van Zijn Naam wordt de christenen daar het grootste onrecht aangedaan. Maar tegelijkertijd lees ik van de vreugde en de blijdschap omdat zij de Heere Jezus in hun hart dragen. In de krant las ik berichten over bosbranden, aardbevingen en wateroverlast. Ons land had het zwaar te verduren, evenals België en Duitsland. En in Engeland en ook in China was er een probleem met het regenwater. Wat heeft ons dit toch allemaal te zeggen? Het laatste Bijbelboek spreekt over verdrukkingen zoals in Nigeria, maar ook van de natuurrampen die we nu meemaken. Terwijl ik het boek las, vroeg ik me af: ‘Leven wij nu echt in de eindtijd?’

Corona is nog niet op z’n retour. Als ik de berichten in de krant lees, dan maak ik mij wel zorgen. Ook over de druk op de niet-gevaccineerden, dat is ook verdrukking in ons land! Ik hoop dat de besmettingen afnemen en de nieuwe beperkingen weer snel voorbij zijn. Ga je dan gewoon weer door, net als voor de beperkingen van COVID-19? Maar de vervolgde kerk dan en de eindtijd? Kun jij nu zomaar verder leven met het besef dat er vandaag, onder andere in Nigeria, jongens en meiden

gemarteld worden omdat ze christen zijn? Ah, daar is de buurvrouw en ze wil even praten. We drinken samen een bakje thee aan de keukentafel. Er komt er een gesprek over deze tijd, over de hemel en de eindtijd. Ze zegt: “Als we overlijden, dan zijn we toch allemaal een ster en zijn we bij Jezus”. Ik vertel haar dat we dan wel moeten weten of de Heere Jezus voor onze zonden aan het kruis hing. We praatten nog door over dat wat we kunnen lezen in het laatste Bijbelboek Openbaring. De tijd die we nu beleven kan je terugvinden in de Bijbel. Dat is echt een openbaring voor haar. Dat Boek wil ze lezen! Even terug naar de gelijkenis van de vijgenboom uit de Bijbel. Geen vrucht te vinden, dus omhouwen die boom! Tot de wijngaardenier smeekte om de boom nog één jaar te laten staan zodat de boom kon worden voorzien van mest. Wie weet komen er dan vruchten?

Jij bent ook zo’n boom. Wat draag jij uit in de wereld om je heen? Leef je dicht bij de Heere en laat je dat zien? Thuis, op school, op je stage of op je werk? Aan de vruchten herkent men jouw boom. De Heere heeft nog geduld met je, maar stel het niet uit en bekeer je! Danjuma uit het boek, woont in Nigeria en heeft altijd een stralende blik, weet je waarom? Hij kent de Heere Jezus en daar gaat het om!


Dit is de laatste bijdrage van Marianne. Lijkt het jou mooi om op deze pagina je verhalen te delen? Neem dan (geheel vrijblijvend) contact met ons op via danielredactie@jbgg.nl

Dit artikel werd u aangeboden door: Jeugdbond Gereformeerde Gemeenten

Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen, vragen, informatie: contact.

Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing. Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this database. Terms of use.

Bekijk de hele uitgave van donderdag 2 december 2021

Daniel | 36 Pagina's

De eindtijd?

Bekijk de hele uitgave van donderdag 2 december 2021

Daniel | 36 Pagina's