Digibron cookies

Voor optimale prestaties van de website gebruiken wij cookies. Overeenstemmig met de EU GDPR kunt u kiezen welke cookies u wilt toestaan.

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies zijn verplicht om de basisfunctionaliteit van Digibron te kunnen gebruiken.

Optionele cookies

Onderstaande cookies zijn optioneel, maar verbeteren uw ervaring van Digibron.

Bekijk het origineel

Altijd bidden

Bekijk het origineel

+ Meer informatie

Altijd bidden

#schatgraven #soap-methode #zweedse methode #actief lezen #ABC-methode

2 minuten leestijd Arcering uitzetten

A

1. Geef het Bijbelgedeelte een titel.

.................................................................................................... 2. Kies uit het Bijbelgedeelte het vers uit, dat het thema voor jou het beste verwoordt. Schrijf dit vers op.

B

3. Schrijf in eigen woorden op wat jou in dit gedeelte heeft aangesproken.

.................................................................................................... .................................................................................................... .................................................................................................... 4. Schrijf alle dingen op die je niet goed begrijpt. Schrijf ook de dingen op die jij moeilijk vindt om toe te passen in jouw leven.

C

5. Schrijf in eigen woorden een samenvatting van het gedeelte, of de belangrijke verzen.

6. Als jij al je activiteiten van deze dag (of van gisteren, of eergisteren) ordent naar hoeveel tijd het je bezighield, van lang naar kort. Op welke plek zou je gebed dan staan? Wat heeft dat jou te zeggen?


Lukas 18:1-8

1 En Hij zeide ook een gelijkenis tot hen, daartoe strekkende, dat men altijd bidden moet, en niet vertragen;

2 Zeggende: Er was een zeker rechter in een stad, die God niet vreesde, en geen mens ontzag.

3 En er was een zekere weduwe in dezelfde stad, en zij kwam tot hem, zeggende: Doe mij recht tegen mijn wederpartij.

4 En hij wilde voor een langen tijd niet; maar daarna zeide hij bij zichzelven: Hoewel ik God niet vreze, en geen mens ontzie;

5 Nochtans, omdat deze weduwe mij moeilijk valt, zo zal ik haar recht doen, opdat zij niet eindelijk kome, en mij het hoofd breke.

6 En de Heere zeide: Hoort, wat de onrechtvaardige rechter zegt.

7 Zal God dan geen recht doen Zijn uitverkorenen, die dag en nacht tot Hem roepen, hoewel Hij lankmoedig is over hen?

8 Ik zeg u, dat Hij hun haastelijk recht doen zal. Doch de Zoon des mensen, als Hij komt, zal Hij ook geloof vinden op de aarde?


Oud goud

“Toen Christus Zijn discipelen aanspoorde om te volharden in het gebed en om te bidden zonder ophouden, deed Hij ze slechts volgen in Zijn spoor. Als deze volmaakt Zuivere zo vaak naderde tot God, hoeveel overvloediger behoren wij in het gebed te zijn!”

Charles Haddon Spurgeon

Dit artikel werd u aangeboden door: Jeugdbond Gereformeerde Gemeenten

Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen, vragen, informatie: contact.

Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing. Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this database. Terms of use.

Bekijk de hele uitgave van donderdag 24 februari 2022

Daniel | 36 Pagina's

Altijd bidden

Bekijk de hele uitgave van donderdag 24 februari 2022

Daniel | 36 Pagina's