Digibron cookies

Voor optimale prestaties van de website gebruiken wij cookies. Overeenstemmig met de EU GDPR kunt u kiezen welke cookies u wilt toestaan.

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies zijn verplicht om de basisfunctionaliteit van Digibron te kunnen gebruiken.

Optionele cookies

Onderstaande cookies zijn optioneel, maar verbeteren uw ervaring van Digibron.

Bekijk het origineel

De liefde het grootst

Bekijk het origineel

+ Meer informatie

De liefde het grootst

2 minuten leestijd Arcering uitzetten

En nu blijft geloof, hoop en liefde, deze drie; doch de meeste van deze is de liefde. Deze Bijbeltekst ken jij misschien wel uit je hoofd. Je hebt ‘m vast wel eens gehoord. Het was Paulus die dit aan de mensen in Korinthe schrijft. Hij wil ze namelijk leren wat het belangrijkste is voor de gemeente. Weet jij wat de woorden geloof, hoop en liefde betekenen?

Geloof

Als je gelooft in God, dan weet je dat je zonden vergeven zijn. Dat heeft de Heilige Geest in je hart gewerkt. Je kan het niet zien, maar je gelooft het! Je weet, na mijn sterven mag ik voor eeuwig bij de Heere leven. Dat heb ik niet zelf verdiend, dat verdiende Jezus door Zijn lijden en sterven.

Hoop

Als je iets gelooft, geloof je dat nú. Maar hoop je ergens op, dan gaat dat over iets wat nog gaat komen. Waar moet je op hopen? Op dat heerlijke wat nog komen zal.

Als je in de Heere mag geloven, maak je best weleens moeilijke dingen mee. De Heere Jezus zegt dat de discipelen in de wereld verdrukking zullen hebben. Dat zijn geen makkelijke dingen. Maar juist dan moeten we hoop houden! Hoop op de tijd, dat al die moeilijke dingen voorbij zijn. Hoop op de terugkomst van de Heere Jezus.

Liefde

De liefde nu

Als je iets goeds doet, maar je doet het zonder liefde tot de Heere, klinkt dat als een klinkend metaal of een luidende schel. Dat is een muziekinstrument dat een lelijk geluid geeft. Zonder liefde tot de Heere, kun je dus eigenlijk niets mooi of goed doen.

De liefde straks

De meeste is de liefde, staat er in de Bijbeltekst bovenaan deze pagina. Waarom?

Als je in iets gelooft, zeg je daarmee dat je het niet kan zien. Maar na je sterven, hoef je niet meer te geloven omdat je de Heere ziet. Dat is groot! Waar je steeds op gehoopt hebt, zul je dan ontvangen.

Geloven is niet meer nodig. Hopen hoeft niet meer. Maar de liefde blijft over! Als Gods kind straks bij de Heere mag zijn, is de Heere vol liefde voor hem of haar. Die liefde zal alles voor je zijn. Meer heb je niet meer nodig, je hebt alles!

Dit artikel werd u aangeboden door: Jeugdbond Gereformeerde Gemeenten

Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen, vragen, informatie: contact.

Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing. Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this database. Terms of use.

Bekijk de hele uitgave van donderdag 22 september 2022

Daniel | 36 Pagina's

De liefde het grootst

Bekijk de hele uitgave van donderdag 22 september 2022

Daniel | 36 Pagina's