Digibron cookies

Voor optimale prestaties van de website gebruiken wij cookies. Overeenstemmig met de EU GDPR kunt u kiezen welke cookies u wilt toestaan.

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies zijn verplicht om de basisfunctionaliteit van Digibron te kunnen gebruiken.

Optionele cookies

Onderstaande cookies zijn optioneel, maar verbeteren uw ervaring van Digibron.

Bekijk het origineel

Een vriend van de Heere Jezus

Bekijk het origineel

+ Meer informatie

Een vriend van de Heere Jezus

2 minuten leestijd Arcering uitzetten

Door de zonde is alles anders geworden op de aarde; in de natuur is alles anders, de mens is niet meer op God gericht. Maar wat een wonder; God zond Zijn Zoon naar de aarde om een weg open te maken, zodat verloren jongens en meisjes weer vrienden van de Heere Jezus kunnen worden.

De liefde van de Heere Jezus gaat zo ver, dat Hij Zijn leven geeft voor Zijn vrienden. Het staat in de Bijbel, pak het er maar bij: Johannes 15. In welk vers vind je dit?


Weet jij wat er in het hart van jouw beste vriend of vriendin leeft? Wat zou hij of zij het liefste willen? Filippus wist het van Nathánaël. Ze waren elkaars beste vrienden.

• Zoek op Johannes 1:44. Jezus vond Filippus en zei tegen hem: Volg Mij! Wat is het eerste wat Filippus doet als hij zelf door Jezus is gevonden? Zoek het op in vers 46 en 47.

• Praat jij met je vriend of vriendin over de Heere Jezus? Filippus wist gelijk waar hij Nathánaël kon vinden. Heb jij een plekje waar je graag alleen bent en weet jouw vriend dit plekje?


Vrienden heb je nodig

Zoek het bijbelboek Prediker op. Prediker is een boek vol met wijze lessen hoe we een goed leven kunnen leiden en dat is een leven waarin we God liefhebben en Zijn geboden houden. In Prediker 4: 9 en 10 zegt hij ook iets over vriendschap. Kan jij voorbeelden noemen waarom jij je vriend of vriendin nodig hebt?


“Weet je het zeker, Maarten?”

Maarten heeft net een bezoek aan zijn ouders gebracht en loopt, genietend van de natuur, door het bos naar huis. Ineens wordt het donker. Het begint geweldig te onweren. Maarten rent en rent; hij wil zo snel mogelijk het bos uit. Maar een bliksemstraal slaat vlak naast hem in de grond. Maarten valt op zijn knieën en roept: Heilige Anna, help mij! Ik zal monnik worden!

Het onweer stopt. Maarten gelooft dat God hem gehoord heeft. Nu moet hij zijn belofte houden. Hij zal monnik worden. Een paar vrienden brengen hem weg. Ze vinden het, net als zijn vader en moeder, maar niks dat Maarten het klooster in gaat. Ze proberen hem nog tegen te houden.


Wil jij weten hoe het verder gaat?

Lees en kijk het in “De ontdekking van Maarten Luther”, geschreven door Willemieke Kloosterman – Coster. Daan van Oostenbrugge maakte er mooie, duidelijke tekeningen bij. Het boek is uitgegeven door Janoah Boeken uit Kampen.

Dit artikel werd u aangeboden door: Jeugdbond Gereformeerde Gemeenten

Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen, vragen, informatie: contact.

Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing. Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this database. Terms of use.

Bekijk de hele uitgave van donderdag 16 november 2023

Daniel | 36 Pagina's

Een vriend van de Heere Jezus

Bekijk de hele uitgave van donderdag 16 november 2023

Daniel | 36 Pagina's