Digibron cookies

Voor optimale prestaties van de website gebruiken wij cookies. Overeenstemmig met de EU GDPR kunt u kiezen welke cookies u wilt toestaan.

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies zijn verplicht om de basisfunctionaliteit van Digibron te kunnen gebruiken.

Optionele cookies

Onderstaande cookies zijn optioneel, maar verbeteren uw ervaring van Digibron.

Bekijk het origineel

Kwalteitsbevordering zien we te veel als een kwestie van toetsen

Bekijk het origineel

+ Meer informatie
Print this document

Kwalteitsbevordering zien we te veel als een kwestie van toetsen

5 minuten leestijd

Kwaliteitsbevordering van het onderwijs wordt in Nederland te veel opgevat als een kwestie van toetsen, meent Bram de Muynck, lector Christelijk leraarschap bij Driestar educatief en medeauteur van het boek Is a lles van w aarde m eetbaar over toetsing en vorming. Dat gevaar ligt op de loer, erkent Johanneke de Braal, schoolopleider bij het Hoornbeeck College en secretaris van de examencommissie. 'Maar toetsen zijn niet zomaar bedacht; het zijn betrouwbare meetinstrumenten waarvan de score ons iets zegt.'

U heeft geen rechten om dit artikel te lezenPremium Artikel

Dit artikel is op dit moment exclusief leesbaar voor abonnees met een printabonnement op De Reformatorische school.

Dit artikel is over 22 dagen gratis.

Bekijk de hele uitgave van dinsdag 1 december 2020

De Reformatorische School | 48 Pagina's

Kwalteitsbevordering zien we te veel als een kwestie van toetsen

Bekijk de hele uitgave van dinsdag 1 december 2020

De Reformatorische School | 48 Pagina's