Online congres ROV
Het is elke morgen hetzelfde liedje. De wekker op de smartphone van uw puber rinkelt. Het is al bijna half 9 en de online les begint over een paar minuten. Zoon- of dochterlief zit daar niet mee en volgt al liggend vanuit bed de lesopening en het eerste gedeelte van het eerste uur. Dat is de ene kant.
Nu de andere: Uw dochter van 14 begrijpt niets meer van die wiskundesommen en al helemaal niets van de uitleg die haar vader gisteravond gaf. Zenuwachtig zit ze achter haar computer te wachten op de docent wiskunde. Die komt tien minuten later dan de planning en zegt na een korte (veel te snelle en niet te volgen) uitleg: ‘Nu kunnen jullie lekker gaan oefenen, ik ga even koffie pakken!’
Twee wellicht herkenbare voorbeelden die voorbijgaan aan de grote inzet en het harde werken van veel onderwijsgevenden die misschien wel de grootste plotselinge verandering van lesgeven (in het voortgezet onderwijs) meemaken. Er zijn vast veel lessen te trekken uit deze periode. Is het hybride lesgeven misschien een blijvend fenomeen in ons toekomstig onderwijs? Zijn ouders en/of uitlegvideo’s misschien meer ondersteunend dan we altijd dachten?
Deze dilemma’s zijn besproken op het online congres van de ROV.
Kijk het terug via www.rovereniging.nl
Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt
voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen,
vragen, informatie: contact.
Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing.
Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this
database. Terms of use.
Bekijk de hele uitgave van donderdag 1 april 2021
De Reformatorische School | 48 Pagina's
Bekijk de hele uitgave van donderdag 1 april 2021
De Reformatorische School | 48 Pagina's