Digibron cookies

Voor optimale prestaties van de website gebruiken wij cookies. Overeenstemmig met de EU GDPR kunt u kiezen welke cookies u wilt toestaan.

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies zijn verplicht om de basisfunctionaliteit van Digibron te kunnen gebruiken.

Optionele cookies

Onderstaande cookies zijn optioneel, maar verbeteren uw ervaring van Digibron.

Bekijk het origineel

Leesbare brief

Bekijk het origineel

+ Meer informatie

Leesbare brief

2 minuten leestijd

Beste leerling,

Dankjewel voor je mooie brief! Fijn om te lezen dat het best goed gaat met je.

En je hebt natuurlijk wel gelijk. Wij als docenten zijn ook weleens te laat. Soms zonder reden. Je wenst ons een beetje flexibiliteit toe, als ik je goed begrijp? We hebben vast wat aan jouw adviezen. In plaats van op je telefoon uit de Bijbel lezen is een goede gedachte, en als we dat allemaal doen, levert het vast fijne gesprekken op.

Dit nummer gaat over zorg. Over de verschillende soorten en hoe je daar als christen mee om kunt gaan. Gebrokenheid zie je natuurlijk terug in het gezin, de kerk, maar ook in elke schoolklas. Op LinkedIn (social media voor grote mensen J) is een strijd gaande tussen leerkrachten. ‘Ik lees nooit dossiers van leerlingen: je moet ze een eerlijke kans geven.’ En een ander zegt: ‘Wat een domheid. Je moet weten welke aandoening een leerling heeft, of beide ouders leven en of er aangrijpende dingen zijn gebeurd in het verleden.’

Natuurlijk moet je goed op de hoogte zijn, maar soms zijn dossiers ook wel een beetje stigmatiserend. In de meeste docentenkamers zitten namelijk ook mensen met AD(H)D, autisme – of kenmerken daarvan – een pijnlijk familieverleden of een boos hart. Mijn probleem is nogal eens dat het in mijn hoofd een chaos is. Aan de andere kant ben ik erg creatief en heb ik een grote hoeveelheid energie gekregen om mee te leven. Het gaat niet om wat je hebt, maar om hoe je ermee omgaat.

Wees niet te veel met je eigen zorgen bezig. Vraag maar om het werk van de Ander. Dan ben je zelf ook meer op anderen gericht!

Hartelijke groet,

M.P. van Zetten

Dit artikel werd u aangeboden door: De Reformatorische School

Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen, vragen, informatie: contact.

Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing. Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this database. Terms of use.

Bekijk de hele uitgave van woensdag 1 februari 2023

De Reformatorische School | 48 Pagina's

Leesbare brief

Bekijk de hele uitgave van woensdag 1 februari 2023

De Reformatorische School | 48 Pagina's