Digibron cookies

Voor optimale prestaties van de website gebruiken wij cookies. Overeenstemmig met de EU GDPR kunt u kiezen welke cookies u wilt toestaan.

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies zijn verplicht om de basisfunctionaliteit van Digibron te kunnen gebruiken.

Optionele cookies

Onderstaande cookies zijn optioneel, maar verbeteren uw ervaring van Digibron.

Bekijk het origineel

ds. J.M. Kleppe 7 maart 1930 30 juli 2020

Bekijk het origineel

+ Meer informatie

ds. J.M. Kleppe 7 maart 1930 30 juli 2020

3 minuten leestijd Arcering uitzetten

Donderdagmorgen 30 juli kwam de boodschap van de kinderen van onze geliefde broeder, ds. J.M. Kleppe, dat de HEERE hun geliefde vader, grooten overgrootvader, verlost had uit dit Mesech der ellende. Nu mag hij eeuwig en volmaakt de volkomen dankzegging van zijn God en Koning aanheffen.

Het is het loflied dat ons hier zo menigmaal is voorgezongen, maar dat straks eeuwig wordt uitgezongen door alle uitverkorenen, die gekocht zijn door het bloed van het Lam en geleid zijn door de Heilige Geest: ‘Mijn God, U zal ik eeuwig loven, omdat Gij ‘t hebt gedaan!’

Daar is wel een bange weg van strijd, beproeving en aanvechting aan vooraf gegaan. Een weg waarin de zaligmakende hoop uitzag naar de volkomen verlossing. Zij is nu gekomen! Onze broeder mocht voor eeuwig zijn wens ontvangen, om Hem eeuwig te mogen bedanken, Hem aan Wie hij de eeuwige gelukzaligheid te danken had. Aanbidding, eer en dankbare lofgezangen mogen daar gehoord worden, daar waar geen inwoner meer zal zeggen: Ik ben ziek.

Gearresteerd en geroepen

Op 7 maart 1930 mocht Johannes Maarten Kleppe in Rotterdam het levenslicht aanschouwen. Na aanvankelijk zijn eigen leven geleefd te hebben, zonder God en buiten Christus, behaagde het de Heere hem naar Zijn welbehagen te arresteren en te roepen uit de duisternis tot Zijn wonderbaar en heerlijk licht. Als ouderling mocht hij de gemeente van Capelle aan den IJssel dienen. Daarna kwam de roeping van boven om de HEERE te mogen dienen in het wonderlijke ambt van dienaar des Woords.

In 1967 behoorde hij tot het vijftal dat werd toegelaten tot de opleiding aan de Theologische School. Toen kwamen onze wegen van ‘s hemelswege bij elkaar: D. Rietdijk, J. Koster, M.J. van Gelder, J.M. Kleppe en ondertekende. Door de weg van de onmogelijkheid waren ze alle vijf geroepen, werden ze bekwaamd en uitgestoten in Gods wijngaard.

Woerden was zijn eerste gemeente. Daar mocht hij de herdersstaf opnemen. In 1981 volgde de gemeente van Apeldoorn, en vanaf 1985 tot aan zijn emeritaat in 2000 diende hij de gemeente van Rijssen-Noord. In afhankelijkheid van zijn grote Koning mocht hij en kon hij door Zijn trouwe hulp veel werk verzetten.

Wat was het zijn lust om Hem uit te stallen en aan te prijzen! De liefde van Christus drong hem. Christus

Het grote verlies van zijn geliefde vrouw in 2006 is voor broeder Kleppe een open wond geweest en gebleven. Zijn kinderen hebben hun geliefde vader tot in zijn laatste uren getrouw mogen bijstaan. Maar zij wisten dat er Eén is, Die meer recht op hem had! Want hij was duur gekocht! Dat was de prijs die de dierbare Bloedbruidegom moest en wilde betalen, tot ‘s Vaders eer en hun zaligheid.

Broeder Kleppe is niet als dienaar des Woords gestorven, maar als een arme zondaar, die genade mocht vinden in de ogen van de HEERE. Eeuwige verwondering en aanbidding blijft erover voor allen en door allen, die door de nauwe poort van de wedergeboorte mogen ingaan in het Koninkrijk der hemelen. Zij zullen doorgaan door de enge poort en ingaan in des Konings paleis! ‘Ik zal, ontwaakt, Uw lof ontvouwen, U in gerechtigheid aanschouwen, verzadigd met Uw Goddelijk beeld’.

Dit artikel werd u aangeboden door: De Saambinder

Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen, vragen, informatie: contact.

Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing. Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this database. Terms of use.

Bekijk de hele uitgave van donderdag 6 augustus 2020

De Saambinder | 20 Pagina's

ds. J.M. Kleppe 7 maart 1930 30 juli 2020

Bekijk de hele uitgave van donderdag 6 augustus 2020

De Saambinder | 20 Pagina's