Digibron cookies

Voor optimale prestaties van de website gebruiken wij cookies. Overeenstemmig met de EU GDPR kunt u kiezen welke cookies u wilt toestaan.

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies zijn verplicht om de basisfunctionaliteit van Digibron te kunnen gebruiken.

Optionele cookies

Onderstaande cookies zijn optioneel, maar verbeteren uw ervaring van Digibron.

Bekijk het origineel

Gods gave

Bekijk het origineel

+ Meer informatie

Gods gave

2 minuten leestijd Arcering uitzetten

‘Doch Gode zij dank voor Zijn onuitsprekelijke gave’. 2 Korinthe 9:15

Hij is voor mij in de wereld gekomen. Hij is voor mij arm geworden. Hij lag voor mij in de kribbe! Zalig wie zo mag ingaan in het Evangelie van vrije genade. Wie zo deze gave mag omhelzen met de armen van het geloof. Want in de kribbe ligt de Hoge en Verhevene, Die in de eeuwigheid woont.

Kunt u uitspreken wat het de Vader heeft gekost Hem af te staan? Hem te zien liggen in de kribbe? Hem bloed te zien zweten in de hof? Het heeft de Vader behaagd Hem te verbrijzelen. Kunt u zeggen hoe diep Hij boog? Kunt u zeggen hoe lief Hij Zijn schapen had en kunt u uitspreken de diepte van Zijn Woord: ‘Daarom heeft Mij de Vader lief, overmits Ik Mijn leven afleg’? Wie zal uitspreken de waarde van Zijn dood en de diepte van Zijn stervenslijden, de duisternis waarin Hij verkeerde in de omsingeling van de hel? Wie zal meten de afstand van de bodemloze put en de top van dit ontfermen?

Zonder geld en zonder prijs wordt deze gave verkregen. Met grote nadruk wordt u weer geroepen tot geloof en bekering. U wordt vermaand niet langer het heil te verachten dat u alleen gelukkig kan maken voor tijd en eeuwigheid.

Kom, is er dan geen heilbegeerte in uw ziel? Wilt u dan bij zoveel overvloed van gebrek sterven? Hebt u uzelf voorgenomen met alle geweld verloren te willen gaan? Ach, bedenk u nog eens, de deur van de genade staat nog open. Van uw jeugd af aan gezongen van de komst van deze Spruit?

Gelukkig dat Gods wonder vol ontfermen blinde ogen opent en dove oren doorboort, dode harten levend maakt. Had u ooit kunnen denken dat u zó arm, zó uitgeteerd, zó ellendig zou zijn geworden, zó verlegen om Jezus? Had u ooit kunnen denken dat u ooit zou hebben gebogen in het stof, met uw aangezicht ter aarde en zou belijden: Heere, ik heb rechtvaardig de dood verdiend, maar Heere, Hij is mij zo beminnelijk! Geef mij Jezus!

ds. I. Kievit

Dit artikel werd u aangeboden door: De Saambinder

Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen, vragen, informatie: contact.

Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing. Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this database. Terms of use.

Bekijk de hele uitgave van donderdag 17 december 2020

De Saambinder | 24 Pagina's

Gods gave

Bekijk de hele uitgave van donderdag 17 december 2020

De Saambinder | 24 Pagina's