Digibron cookies

Voor optimale prestaties van de website gebruiken wij cookies. Overeenstemmig met de EU GDPR kunt u kiezen welke cookies u wilt toestaan.

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies zijn verplicht om de basisfunctionaliteit van Digibron te kunnen gebruiken.

Optionele cookies

Onderstaande cookies zijn optioneel, maar verbeteren uw ervaring van Digibron.

Bekijk het origineel

Rijk-arm-rijk

Bekijk het origineel

+ Meer informatie

Rijk-arm-rijk

2 minuten leestijd Arcering uitzetten

Rijk worden, wie wil dat niet? Je kunt dan speelgoed kopen en later een mooi huis of een mooie auto. Er zijn mensen die zeggen dat ze rijk zijn als ze een gelukkig leven hebben. Maar ben je dan echt rijk?

In de Bijbel lees je ook over rijke mensen. Misschien denk je nu aan Abraham of Sálomo. Maar denk eens aan de arme Lazarus die bedelde aan de poort van de rijke man! Want alleen als je de Heere kent, ben je rijk. Het is bijna Kerstfeest. We mogen gedenken dat de Heere Jezus rijk was in de hemel, maar arm wilde worden. Hij kwam uit de hoge hemel naar deze zondige aarde. Terwijl Hij de Heere en Bezitter van alles is, de Koning der koningen!

In 2 Korinthe 8 vers 9 staat een mooie tekst. Leer die maar uit je hoofd! ‘Want gij weet de genade van onze Heere Jezus Christus, dat Hij om uwentwil is arm geworden, daar Hij rijk was, opdat gij door Zijn armoede zoudt rijk worden’.

Waarom wilde de Heere Jezus arm worden? Misschien weet je het antwoord wel. Om door Zijn lijden en sterven de zonden van Zijn kinderen te kunnen vergeven. Hij wilde in een beestenstal geboren worden. Die stal is net als je zondige hart: vuil! Hij kan en wil je hart schoonmaken van al je zonden. Is dat geen wonder? Als Hij dat in jouw hart doet, dan word je zo rijk. Dan kun je met je hart zingen: ‘Mijn ziel verheft Gods eer, mijn geest mag blij den Heer’, mijn Zaligmaker noemen’. Het is dan niet langer donker in je hart, het is licht geworden. Dan werkt de Heilige Geest in jouw hart. Vergader daarom geen schatten op de aarde, maar zoek de dingen die boven zijn, waar nu Christus is. Dan ben je heel rijk, omdat de Zoon van God arm wilde worden!


D. VAN WIJNGAARDEN, VEENENDAAL

Dit artikel werd u aangeboden door: De Saambinder

Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen, vragen, informatie: contact.

Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing. Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this database. Terms of use.

Bekijk de hele uitgave van donderdag 17 december 2020

De Saambinder | 24 Pagina's

Rijk-arm-rijk

Bekijk de hele uitgave van donderdag 17 december 2020

De Saambinder | 24 Pagina's