Digibron cookies

Voor optimale prestaties van de website gebruiken wij cookies. Overeenstemmig met de EU GDPR kunt u kiezen welke cookies u wilt toestaan.

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies zijn verplicht om de basisfunctionaliteit van Digibron te kunnen gebruiken.

Optionele cookies

Onderstaande cookies zijn optioneel, maar verbeteren uw ervaring van Digibron.

Bekijk het origineel

De mus en de zwaluw

Bekijk het origineel

+ Meer informatie

De mus en de zwaluw

2 minuten leestijd Arcering uitzetten

‘Zelfs vindt de mus een huis, o HEER’, de zwaluw legt haar jongskens neer in ’t kunstig nest, bij Uw altaren’.

Je kent dit vers uit Psalm 84 vast wel. Daar vliegen ze, de mus en de zwaluw. De mus vindt een nestje bij het altaar van de Heere. En de zwaluw legt haar jongen in het kunstig gemaakte nest bij de tempel. De dichter van deze psalm verlangt heel erg naar de dienst van de Heere! Hij zegt: ‘Mijn ziel is begerig en bezwijkt ook van verlangen naar de voorhoven des Heeren’. Hij ziet dat de mus en de zwaluw dicht bij het huis van de Heere zijn, ze hebben er zelfs een nestje. Zo verlangt hij ook dicht bij de Heere te zijn. Al zou hij maar in de deuropening mogen staan, dat begeert hij meer dan de zonde op te zoeken. Weet je wat een dominee uit Engeland, dominee Henry, daar lang geleden over zei? ‘David wilde liever in een vo- gelnest nabij Gods altaren wonen, dan in een paleis op een afstand daarvan’. Zo lief had David de dienst van de Heere. Hij verlangde er met heel zijn hart naar! ‘Eén dag in Uw voorhoven is beter dan duizend elders’.

Heb jij de Heere ook zo lief? Verlang je ook naar de dag van de Heere, de zondag? Wil je graag naar de kerk gaan? Dat is een goed verlangen, net als David: ‘Bij U, mijn Koning en mijn God, verwacht mijn ziel een heilrijk lot’.

Wat doet het dan pijn dat het nu niet kan door het coronavirus. Je wilt de dominee of de ouderling in de kerk zien. Je wilt zo graag in de kerk het Woord van de Heere horen, samen zingen en bidden.

Bid of de Heere het Woord dat je thuis of in de kerk hoort, wil zegenen voor jouw hart. Waar Gods Woord klinkt, daar werkt de Heilige Geest!


D. VAN WIJNGAARDEN, VEENENDAAL

Dit artikel werd u aangeboden door: De Saambinder

Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen, vragen, informatie: contact.

Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing. Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this database. Terms of use.

Bekijk de hele uitgave van donderdag 11 februari 2021

De Saambinder | 16 Pagina's

De mus en de zwaluw

Bekijk de hele uitgave van donderdag 11 februari 2021

De Saambinder | 16 Pagina's