Digibron cookies

Voor optimale prestaties van de website gebruiken wij cookies. Overeenstemmig met de EU GDPR kunt u kiezen welke cookies u wilt toestaan.

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies zijn verplicht om de basisfunctionaliteit van Digibron te kunnen gebruiken.

Optionele cookies

Onderstaande cookies zijn optioneel, maar verbeteren uw ervaring van Digibron.

Bekijk het origineel

Bij het ingaan van 2020

Bekijk het origineel

+ Meer informatie

Bij het ingaan van 2020

2 minuten leestijd Arcering uitzetten

Een oud Joods gezegde luidt: ‘Het is de mens verboden zonder zegening van het goede van deze aarde te genieten. Je begaat een diefstal, als je zonder zegenspreuk van deze wereld geniet.’ Het zijn woorden waarvan de waarheid ook met een bijbelvers te onderbouwen is, als we lezen dat we zelfs voor de kleinste gaven God mogen danken, dat Hij betrokken wil zijn bij alles wat we in ons dagelijks bestaan ontvangen.

Een gezegend leven staat wel in het kader van wederkerigheid, wat in Efeze 1:3 het meest sterk tot uiting komt: ‘Gezegend zij de God en Vader van onze Heere Jezus Christus, Die ons gezegend heeft met alle geestelijke zegen in de hemelse gewesten in Christus.’ De Geest deelt op aarde de zegen van Christus uit die in de hemel bewaard wordt en daarvoor prijst/zegent de christelijke gemeente haar Heere. Dat is de beste route die we in 2020 kunnen gaan, dicht bij Zijn genade(gaven) leven, de toekomst in, een nieuw jaar als een boek waarvan de bladen van elke dag nog onbeschreven zijn. Het is de veiligste route, los van omstandigheden van verdriet en onzekerheid, van vreugde en voorspoed. In dit perspectief wenst de redactie van De Waarheidsvriend alle lezers Gods zegen voor 2020 van harte toe.

Dit artikel werd u aangeboden door: de Gereformeerde Bond

Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen, vragen, informatie: contact.

Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing. Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this database. Terms of use.

Bekijk de hele uitgave van zaterdag 28 december 2019

De Waarheidsvriend | 24 Pagina's

Bij het ingaan van 2020

Bekijk de hele uitgave van zaterdag 28 december 2019

De Waarheidsvriend | 24 Pagina's