Digibron cookies

Voor optimale prestaties van de website gebruiken wij cookies. Overeenstemmig met de EU GDPR kunt u kiezen welke cookies u wilt toestaan.

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies zijn verplicht om de basisfunctionaliteit van Digibron te kunnen gebruiken.

Optionele cookies

Onderstaande cookies zijn optioneel, maar verbeteren uw ervaring van Digibron.

Bekijk het origineel

Lezers aan 't woord:

Bekijk het origineel

+ Meer informatie

Lezers aan 't woord:

4 minuten leestijd Arcering uitzetten

Mijnheer de Redacteur,

Mag ik in uw blad een plaatsje voor het volgende. Bij voorbaat mijn dank. Met belangstelling heb ik, mede ook

Met belangstelling heb ik, mede ook in uw blad de strijd gevolgd voor betere veerverbindingen met Flakkee, Al moet ik zeggen, dat al te veel de veren in het middelpunt der belangstelling stonden, vergeleken met het andere vervoermiddel, de tram. Ik ben met er wel mee eens, dat voor de handel, voor landbouw en veeteelt ook verreweg het belangrijkste is, al moet men de belangen van de vele duizende tramreizigers naar én van het eiland ook niet uit het oog verliezen. Van harte stem ik in met de afdoende oplossing: ©en brug, waarvoor het hele eiland en ook de F. G. zich heeft uitgesproken. Maar nu het blijkt, dat de Overheidsinstanties niet bereid zijn van wege onze precaire financiën de nodige hulp en steun te bieden waardoor de bouw van een brug binnen afzienbare tijd onmogelijk wordt lijkt het me toe, dat alle krachten ingespannen en gericht moeten worden op het brengen van de huidige verkeersmogelijkheden op de hoogte van deze tijd.

Daarvoor te ijveren lijkt me allereerst geboden.

En een brug, met steun van de Overheid, en een brug verbonden met inpoldering zijn zaken in een meer of minder ver verschiet.

Zo de zaken nu staan moet de inspanning zich concentreren op aanpassing van de vervoermiddelen met vasthouding aan een brug.

Tenzij er andere mogreUjteheden zijn.

B.v. indien het particulier initiatief een brug weet te bouwen. Evenwel aan de mogelijkheid daarvan geloof ik niet. Al ben ik geen deskundige toch durf ik wel beweren, dat het bouwen van een brug met al wat er bijkomt, zal de zaak afdoende zijn, ©en mlllioenienplan vormt waarvan het aantal millioenen zeker met twee cijfers geschreven zal moeten worden. Is dat voor een eiland met ruim 35000 inwoners rendabel. Het particulier Initiatief vraagt toch voor zijn te investeren gelden een rendabel bedrijf.

Kan het verkeer van- en naar het eiland, het verkeer in alle vormen, een lonende exploitatie opleveren van een millioenen kostende brug.

Is dat mogelijk ? We geloven het niet.

Evenwel houdt de heer P. D. Sieling in uw blad van Woensdag 23 Januari 1952 vast aan de vaste oeververbinding, dus een brug.

Van de overheidslichamen is in deze niets te verwachten.

Dan blijft alleen over het particulier initiatief.

Of kent de heer P. D. Sielmg nog andere mogelijkheden.

De heer P. D. Sieling schreef, dat de verbinding met de vaste wal een aligemeen Flakkees belang is. Dat zijn we gaarne met hem eens.

Maar we vragen. Is het dan juist in naam van dat algemeen Flakkees belang verantwoord, de zaak onder zich te houden en niet met de daartoe aangewezen lichamen, bv. de F. G. het plan te bespreken en uit te werken. De overheid helpt in afzienbare tijd niet. Dat is gebleken. Voor het particulier initiatief is het plan bezwaarlijk uit te voeren. Toch houdt de heer P. D. Sieling vast aan een brug. Waar hij toch naar het mij voorkomt, persoonlijk ken ik hem niet, geen phantast is daar moet hij mogelijkheden zien. Aanbeveling verdient het dan, die mogelijkheden in bespreking te brengen, opdat ze getoetst kunnen worden aan haar uitvoerbaarheid. Dat mag men van de heer Sieling verwachten indien hij vast blijft houden aan een brug. Ieder mens kan zich vergissen. Dat kan de heer Sieling ook. Hij kan de vaste overtuiging hebben dat er mogelijkheden zijn Maar er kan iets door hem over het hoofd worden gezien, waardoor de uitvoerbaarheid vervalt.

En dan is het tegen het Flakkees belang aan een brug vast te blijven houden. Want dan zou mogelijk met de heer Sieling en anderen voor iets gestreden worden, dat uiteindelijk onuitvoer blijkt. Met het gevolg, dat Flakkee gedupeerd werd omdat niet gestreden werd voor het mogelijke het brengen van de verbindingen op de hoogte van onze tijd. Tot schade van Flakkee,

OPMERKER.

Dit artikel werd u aangeboden door: Eilanden-Nieuws

Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen, vragen, informatie: contact.

Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing. Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this database. Terms of use.

Bekijk de hele uitgave van woensdag 30 januari 1952

Eilanden-Nieuws | 4 Pagina's

Lezers aan 't woord:

Bekijk de hele uitgave van woensdag 30 januari 1952

Eilanden-Nieuws | 4 Pagina's