Digibron cookies

Voor optimale prestaties van de website gebruiken wij cookies. Overeenstemmig met de EU GDPR kunt u kiezen welke cookies u wilt toestaan.

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies zijn verplicht om de basisfunctionaliteit van Digibron te kunnen gebruiken.

Optionele cookies

Onderstaande cookies zijn optioneel, maar verbeteren uw ervaring van Digibron.

Bekijk het origineel

Proef (op) de koffie

Bekijk het origineel

+ Meer informatie

Proef (op) de koffie

2 minuten leestijd

De hoge koffieprijs heeft een duidelijk invloed op de kreativiteit van de konsument, die zoekt naar mogelijkheden om de prijs per kopje koffie aanvaardbaar te houden. Zo kwEuna ook het Produkt Buisman weer nudden in de belangstelhng te staan toen de koffieprijzen explodeerden. Er waren zelfs koffie-drinkers, die tot dan nooit Buisman aan de koffie toevoegden en plotseling dachten dat Buisman een ideale, goedkopere vervanger was van koffie. Ze gebruikten de helft minder koffie bij het zetten en voegden een extra dosis Buisman toe.

Het resultaat laat zich raden: een grote teleurstelling.

Zij, die het wat voorzichtiger aan deden en wat experimenteerden (Buisman is n.1. niets anders dan gebrande vruchtensuiker die de smaak van koffie optimaliseert!) kwamen tot betere resultaten. Velen ontdekten, dat een wat grotere dosering Buisman en wat minder koffie tot een uitstekend resultaat leiden, met de gewenste geldbesparing.

Niet alleen de konsument is kreatief geworden, maar ook de producent van Buisman zelf. Deze heeft duidelijk aangevoeld dat kreativiteit lang niet altijd behoeft te betekenen: weer een zogenaamd nieuw of verbeterd produkt, maar dat die kreativiteit ook kan bestaan uit op een originele manier wijzen op het bestaande, waarvan de kwaliteit reeds bewezen is. Doelgericht heeft men daarom teruggegrepen naar de oorspronkelijke uitmonstenng van Buisman op het vertrouwde blikje uit grootmoeder's tijd, die nu weer terug te vinden is op de blikken en potten Buisman koffiestroop. Daarmee de traditie onderstrepend van een typisch Nederlands produkt, dat bij koffie hoort De inhoud heeft men door de jaren heen niet veranderd. Zij het dan, dat er en_kele jaren terug een speciale samenstelling kwam voor snelfilterkoffie. Al met al een smaakvol kreativiteit, dat veel koffiegebruikers zal aanspreken. ,

Dit artikel werd u aangeboden door: Eilanden-Nieuws

Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen, vragen, informatie: contact.

Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing. Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this database. Terms of use.

Bekijk de hele uitgave van dinsdag 12 juli 1977

Eilanden-Nieuws | 4 Pagina's

Proef (op) de koffie

Bekijk de hele uitgave van dinsdag 12 juli 1977

Eilanden-Nieuws | 4 Pagina's