Digibron cookies

Voor optimale prestaties van de website gebruiken wij cookies. Overeenstemmig met de EU GDPR kunt u kiezen welke cookies u wilt toestaan.

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies zijn verplicht om de basisfunctionaliteit van Digibron te kunnen gebruiken.

Optionele cookies

Onderstaande cookies zijn optioneel, maar verbeteren uw ervaring van Digibron.

Bekijk het origineel

Christengemeente 'Vrienden van de Bijbel

Bekijk het origineel

+ Meer informatie

Christengemeente 'Vrienden van de Bijbel

Stichting Vrienden van de Bijbel te Middelharnis wordt

2 minuten leestijd Arcering uitzetten

In het najaar van 1989 is in Middelharnis de Stichting Vrienden van de Bijbel opgericht. Deze stichting, onder leiding van een broederraad, is ontstaan uit een bijbelstudiegroep van mensen van allerlei kerkelijke gezindte over geheel Goeree-Overflakkee welke groep voor het houden van bijbelstudie wekelijks samenkomt op woensdagavond in het Dienstencentrum te Middelharnis.

De grondslag van de stichting is Gods onfeilbare Woord, zonder aan dit Woord iets toe of af te doen, waarbij de doelstelling is bepaald tot verspreiding van hetEvangelie van Jezus Christus niet alleen binnen een gemeente doch in de ruimste zin van het woord zoals de Heere God in Zijn Woord heeft bedoeld. De verspreiding van het Evangelie geschiedt op verschillende wijzen, waaronder straatevangelisatie, huis aan huis evangelisatie, evangelisatiefolderwerk, bijbelstudie, en o.a. de tentevangelisatiecampagne, zoals in de zomer van 1991 te Middelharnis. Uit dit werk is gebleken dat er zeer veel zoekende mensen naar het Evangelie op Goeree-Overflakkee zijn, waaronder velen die we nooit in een kerk ontmoeten. Niet in het laatst mag hier gedacht worden aan de jeugd, waarvan de ouders ooit nog aan een kerkelijke gemeente verbonden waren, doch die door afdwaling van de ouders het Evangelie nooit meer gehoord hebben. Uit de belangstelling op de wekelijkse bijbelstudie-avonden, zoals voormeld, is gebleken dat er behoefte ontstond om

regelmatig op de zondagen evangelisatiediensten te houden. Vanaf september 1991 is er elke laatste

Vanaf september 1991 is er elke laatste zondagmorgen van de maand een dienst gehouden in de grote zaal van het Diekhuus te Middelharnis aan het Beneden Zandpad.

Gelet op de inmiddels in Middelharnis gehouden samenkomsten en de belangstelling hiervoor zal met ingang van D.V. zondag 26 april a.s. de Stichting Vrienden van de Bijbel onder de naam van Christengemeente Vrienden van de Bijbel te Middelharnis wekelijks gaan samenkomen.

Deze diensten zullen elke zondagmorgen om 10.00 uur in het gebouw Diekhuus, Beneden Zandpad te Middelharnis plaatsvinden.

Een deel van de bijbelstudiegroep (ca. 50 personen) maakt sedert ruim 2 jaar deel uit van de Christengemeente Tholen. Deze zullen binnenkort afscheid nemen in die gemeente en zich ook voegen in de Christengemeente Vrienden van de Bijbel te Middelharnis. Naast deze wekelijkse aanvang per D.V. 26 april a.s. zullen hieraan voorafgaand ook nog diensten zijn op D.V. de zondagen 29 maart en 12 april a.s. eveneens om 10.00 uur in het Diekhuus te Middelharnis. Een ieder is van harte welkom! Tijdens de diensten is er creche en zon

Tijdens de diensten is er creche en zondagsschoolgelegenheid, terwijl er na de diensten gelegenheid is om met elkander te praten onder het genot van een kop koffie.

Voor nadere informatie kunt u kontakt opnemen met een van de volgende telefoonnummers: (01870) 8 20 66, 8 27 81, 8 74 26of 8 23 42. (01871)23 88.

Christengemeente Vrienden van de Bijbel

Dit artikel werd u aangeboden door: Eilanden-Nieuws

Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen, vragen, informatie: contact.

Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing. Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this database. Terms of use.

Bekijk de hele uitgave van vrijdag 13 maart 1992

Eilanden-Nieuws | 16 Pagina's

Christengemeente 'Vrienden van de Bijbel

Bekijk de hele uitgave van vrijdag 13 maart 1992

Eilanden-Nieuws | 16 Pagina's