Digibron cookies

Voor optimale prestaties van de website gebruiken wij cookies. Overeenstemmig met de EU GDPR kunt u kiezen welke cookies u wilt toestaan.

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies zijn verplicht om de basisfunctionaliteit van Digibron te kunnen gebruiken.

Optionele cookies

Onderstaande cookies zijn optioneel, maar verbeteren uw ervaring van Digibron.

Bekijk het origineel

V.W. Golf: Europa's eerste auto-1

Bekijk het origineel

+ Meer informatie

V.W. Golf: Europa's eerste auto-1

2 minuten leestijd Arcering uitzetten

GENEVE - De lezers van zes samenwerkende autotijdschriften uit zes verschillende Europese landen hebben in een gezamenlijke verkiezing de nieuwe Volkswagen Golf uitgeroepen tot Europese Auto-1 van 1992. Nederland werd bij deze verkiezing vertegenwoordigd door het weekblad ^wtóWeek. Het is voor het eerst dat de Auto-1 ver

Het is voor het eerst dat de Auto-1 verkiezing werd gehouden. De bekendmaking had plaats in Geneve, voorafgaand aan de internationale Autotentoonstelling in diezelfde Zwitserse plaats. Met de verkiezing tot Auto 1 1992 van

Met de verkiezing tot Auto 1 1992 van Europa heeft de Volkswagen Golf III een waardevolle publieksprijs binnen gehaald vóór de Opel Astra (2e) en de Volvo 850 GLT (3e). De mening van miljoenen lezers van de zes samenwerkende Europese autobladen was namelijk van doorslaggevend belang. Enkele miljoenen lezers uit Duitsland,

Enkele miljoenen lezers uit Duitsland, Nederland, Frankrijk, Groot-Brittannië, Italië en Tsjechoslowakije kozen hun favoriet uit 32 nieuwe auto's die in de loop van het afgelopen jaar zijn geïntroduceerd. Dat leverde in totaal vijf verschillende kanshebbers op. Zowel in Duitsland als in Tsjechoslowakije werd de Volkswagen Golf tot nationale Auto- 1 gekozen. De Volvo 850 GLT kreeg van de^MtoWeek-lezers de meeste stemmen. In Groot-Brittannia ging de voorkeur uit naar de Opel Astra, Frankrijk schoofde Citroen ZX als nationale favoriet naar voren en de lezers en de lezers uit Italië kozen voor de Fiat Cinquecento.

Alle genomineerde auto's voor de titel Auto-1 van Europa werden op het Good Year-testcircuit Mireval in Zuid-Frankrijk samengebracht en uitvoerig aan de tand gevoeld door 6 nationale jury's. Die waren per land samengesteld uit een lezer van het blad, de hoofdredakteur, een autocoureur en een autotechnicus. Elk jurylid had zijn eigen specifieke terrein waarop hij de auto moest beoordelen. De VW Golf scoorde in deze 'Europese finale' buitengewoon sterk: liefst drie jury's kenden de auto een eerste plaats toe. Bij de overige drie jury's eindigde de Golf als tweede. Zo'n evenwichtige en brede beoordeling

Zo'n evenwichtige en brede beoordeling van nieuwe auto's in internationaal verband is uniek in de automobielwereld. De eerste Auto-1 verkiezing in 1992 is het begin van een groots jaariijks Europees evenement.

Dit artikel werd u aangeboden door: Eilanden-Nieuws

Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen, vragen, informatie: contact.

Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing. Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this database. Terms of use.

Bekijk de hele uitgave van vrijdag 13 maart 1992

Eilanden-Nieuws | 16 Pagina's

V.W. Golf: Europa's eerste auto-1

Bekijk de hele uitgave van vrijdag 13 maart 1992

Eilanden-Nieuws | 16 Pagina's