Digibron cookies

Voor optimale prestaties van de website gebruiken wij cookies. Overeenstemmig met de EU GDPR kunt u kiezen welke cookies u wilt toestaan.

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies zijn verplicht om de basisfunctionaliteit van Digibron te kunnen gebruiken.

Optionele cookies

Onderstaande cookies zijn optioneel, maar verbeteren uw ervaring van Digibron.

Bekijk het origineel

Eerste Britse Toyota-motor naar Japan ge�xporteerd

Bekijk het origineel

+ Meer informatie

Eerste Britse Toyota-motor naar Japan ge�xporteerd

2 minuten leestijd Arcering uitzetten

Hij was voorzien van een persoonlijke goedkeuringszegel van Eiji Toyada, Chairman van Toyota Motor Corporation, en maakte een bijzondere reis. Zojuist is de eerste motor, die in de nieuwe fabriek van Toyota Motor Manufacturing (UK) Ltd in Deeside is gebouwd, naar Japan verscheept. Tot eind dit jaar maken tienduizenden idenfieke 1.6 liter benzinemotoren dezelfde overtocht. Dan start in Burnaston in het Verenigd Koninkrijk de produktie van de Toyota Carina E en zullen de motoren in die auto's worden gemonteerd. De toevoeging E. van Excellence in Europe, aan de type­aanduiding van deze Europese Toyota Carina krijgt dan zijn echte betekenis.

„De produktie van deze eerste Toyotamotor in Deeside is een mijlpaal in de historie van Toyota UK en onderstreept ons vertrouwen in een vruchtbare toekomst in Europa", aldus de heer Toyoda. Toyota produceert in Deeside op dit moment zowel lean­burn motoren als motoren die op een normaal mengsel werken. Het gaat in alle gevallen om

viercilinders met 16 kleppen. De geraamde produktie bedraagt 200.000 eenheden per jaar (100.000 in fase 1 van het produktieproces). Uiteraard maakt ook deze fabriek ge

Uiteraard maakt ook deze fabriek gebruik van het vermaarde Toyota Production System.

Alle motoren worden dus op verschillende punten tijdens het fabricageproces aan nauwkeurige kwaliteitscontroles onderworpen.

„We zijn ervan overtuigd dat de hier in Wales gebouwde motoren daarom van dezelfde excellente kwaliteit zijn als de motoren die uit Japan komen", aldus Royan Anthony, General Manager van de fabriek in Deeside.

„Deze nieuwe fabriek heeft het voordeel dat zij volgens de modernste technologie is opgebouwd en ingericht.

Daarnaast beschikken we over hooggekwalificeerd personeel. Onze fabriek behoort zonder twijfel tot de meest efficiënte en geavanceerde ter wereld. En vanzelfsprekend zijn we verheugd dat wij bouwen voor Europa; Europese motoren voor Europese auto's. Toyota maakte in april 1989 bekend dat

Toyota maakte in april 1989 bekend dat het van plan was auto's en motoren in Europa te gaan bouwen. Na ruime oriëntatie werd gekozen voor het Verenigd Koninkrijk. De motorenfabriek vertegenwoordigt een totale investering voor Toyota Motor Manufacturing (UK) van £ 140 miljoen en zal uiteindelijk aan 300 mensen werk bieden. Later dit jaar zal in de tweede nieuwe fabriek in Burnaston worden gestart met de produktie van de Toyota Carina E. Deze fabriek vergde een investering van 700 miljoen Pond. Jaariijks zullen hier 200.000 Carina E's van de band rollen (100.000 in fase 1 van "het produktieproces), gemaakt door 3.000 mensen. Naar verwachting zal 80 procent van de Carina E's in Europa worden afgezet.

Dit artikel werd u aangeboden door: Eilanden-Nieuws

Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen, vragen, informatie: contact.

Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing. Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this database. Terms of use.

Bekijk de hele uitgave van vrijdag 18 september 1992

Eilanden-Nieuws | 14 Pagina's

Eerste Britse Toyota-motor naar Japan ge�xporteerd

Bekijk de hele uitgave van vrijdag 18 september 1992

Eilanden-Nieuws | 14 Pagina's