Digibron cookies

Voor optimale prestaties van de website gebruiken wij cookies. Overeenstemmig met de EU GDPR kunt u kiezen welke cookies u wilt toestaan.

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies zijn verplicht om de basisfunctionaliteit van Digibron te kunnen gebruiken.

Optionele cookies

Onderstaande cookies zijn optioneel, maar verbeteren uw ervaring van Digibron.

Bekijk het origineel

Milieuklachten laatste kwartaal 2002 ISGO

Bekijk het origineel

+ Meer informatie

Milieuklachten laatste kwartaal 2002 ISGO

2 minuten leestijd Arcering uitzetten

In het laatste kwartaal van 2002 zijn er bij het ISGO ni totaal tweeendertig milieuklachten bin nengekomen Er werd zeven keer geklaagd over geluidsoverlast, drie keer over afval tweeentwintig keer over stank, een klacht over de opslag van gasflessen en een over asbestplaten

Wat gebeurt er nu eigenlijk als u bij het ISGO een milieuklacht meldf Allereerst woidt uw klacht geregistreerd en doorgegeven aan de milieutech nisch medewerker die op dat moment kJachtendienst heeft Als blijkt dat de klacht op de verkeerde plek gemeld is, dus niet door het ISGO afgehandeld kan worden, dan wordt deze melding doorgegeven aan de juiste instantie Zo worden meldingen over vervuiling van sloten of het gebruik van bestnjdingsrmddelen langs oeveis, afhankelijk van het soort klacht, doorgegeven aan het Waterschap of het Zuiveringsschap

Snel op pad

De medewerker van het ISGO gaat na een melding snel op pad om te controleren of de klacht gegrond IS en zo ja welke actie er ondernomen moet worden Zo wordt er bij klachten over bednjfsafvai direct contact opgenomen met de ondernemer om in overleg tot een oplossing te komen Ook bij stankklachten wordt er direct actie ondernomen om te constateren of de klacht al dan niet terecht is Geluidsklachten van horecabedrijven zijn moeilijk duect te controleren De overlast vindt meestal 's avonds en 's nachts plaats De klachten kunnen pas achteraf bij het ISGO worden doorgegeven Maar als duidelijk is op welke tijdstippen het bednjf de meeste overlast bezorgt, worden ter plekke geluidsmetmgen vemcht Afhankelijk van de uitkomsten van deze metingen wordt contact gezocht met de ondernemer met als doel geluidshinder m de toekomst te voorkomen In het uiterste geval kunnen er op basis van de uitkomsten van de geluidsmetmgen juridische stappen ondernomen worden

Het IS heel belangnjk dat bij het doorgeven van een klacht zoveel mogelijk informatie wordt gegeven De medewerker van het ISGO kan zich dan een goed beeld vormen van de aard en omvang van de klacht en kan de te nemen actie daarop afstemmen Voor klachten over bijvoorbeeld geluidsoverlast, (zwerf­)afval, stank en vermoedens over bodemverontreiniging kunt u tijdens kantooruren doorbellen naar het ISGO telefoonnummer 0187­ 488111 Na kantoortijd kunt u bellen naar 0187­ 488131, u wordt dan automatisch doorverbonden met de klachtenlijn van de provincie Zuid­Holland Echter, mdien het geen urgente klacht betreft is het beter tijdens kantooruren met het ISGO te bellen

Dit artikel werd u aangeboden door: Eilanden-Nieuws

Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen, vragen, informatie: contact.

Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing. Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this database. Terms of use.

Bekijk de hele uitgave van vrijdag 7 februari 2003

Eilanden-Nieuws | 14 Pagina's

Milieuklachten laatste kwartaal 2002 ISGO

Bekijk de hele uitgave van vrijdag 7 februari 2003

Eilanden-Nieuws | 14 Pagina's