Onjuiste alarmering KNRM
Vnjdag 28 februan weid een EPIRB signaal opgevangen Dat gat aan dat ergens in de buurt van de Kop van Schouwen of Goeree Overflakkee een schip in nood verkeerde of zelfs vergaan was De reddmgboot van Burghsluis de Koopmansdank \ oer uit en zocht de gehele avond maar er weid niets gevonden Zaterdagmorgen bleek dat het signaal nog steeds werd ontvangen en werd de Stellendamse reddmgboot Pnnses Mar gnet' gealarmeerd Tevens werd gedurende de hele nacht vanaf de wal een peilmeting uitgevoerd Ook vanaf de peilmeting door de reddmgboot bleek dat het signaal afkomstig moest zijn vanaf de binnenhaven van Stel lendam Ook de reddmgboot voor het Hanngvhet de John Stegers was m actie Uiteindelijk bleek dat een afgekeurd EPIRB systeem door de eigenaar ergens was neer gegooid en daar was geactiveerd waardoor het signaal was veroorzaakt Een EPIRB systeem zorgt er voor dat er een signaal wordt afgegeven als een schip vergaat Dat signaal wordt automatisch afgegeven als het m het water terecht komt Het kan ook hand matig worden geactiveerd als er een noodsi tuatie IS Alle zeegaande schepen moeten dat aan boord hebben maar het is natuurlijk wel zaak daar zorgvuldig mee om te gaan en geen valse alarmeringen door onzorgvuldig gebruik te laten ontstaan Met harteliike groeten en dank voor plaatsing van dit bencht
Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt
voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen,
vragen, informatie: contact.
Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing.
Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this
database. Terms of use.
Bekijk de hele uitgave van dinsdag 4 maart 2003
Eilanden-Nieuws | 8 Pagina's