Digibron cookies

Voor optimale prestaties van de website gebruiken wij cookies. Overeenstemmig met de EU GDPR kunt u kiezen welke cookies u wilt toestaan.

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies zijn verplicht om de basisfunctionaliteit van Digibron te kunnen gebruiken.

Optionele cookies

Onderstaande cookies zijn optioneel, maar verbeteren uw ervaring van Digibron.

Bekijk het origineel

Grand Sc�nic geeft Renault primeur

Bekijk het origineel

+ Meer informatie

Grand Sc�nic geeft Renault primeur

Ideaal voor grote gezinnen

3 minuten leestijd

De Grand Scenic is 23 centimeter langer dan zijn kleine broer, maar daar merk je tijdens het rijden niets van.

Ais eerste fabrikant biedt Renault een midi­MPV met twee lengtes. Na de Scenic is er nu de Grand Scenic met een handige derde zitrij.Wij maakten kennis in zijn thuisland, maar bijna alle uitvoeringen van de lange Scenic zijn nu ook al leverbaar in ons land. Dankzij de extra zitrij ­ vergeleken met de 'normale' Scenic ­ is de Grand ideaal voor grote gezinnen. Hij biedt niet vijf, maar zeven volwaardige zitplaatsen. En er is nog een flinke bagageruimte van 200 liter over ook. Deze is bovendien gemakkelijk te vergroten tot maximaal 605 liter door in een handomdraai één of beide stoelen van de derde zitrij op te offeren. Maar ook de tweede stoelenrij kan verwijderd worden. De maximale laadruimte bedraagt in dat geval zelfs een giga­2.240 liter. En als de doe­het­zelver iets wil vervoeren tot een lengte van 2,75 meter dan kan dat door de rugleuning van de passagiersstoel neer te klappen. Al die ruimte is te danken aan slechts 23 extra centimeters. Vijf daarvan komen voor rekening van de verlengde wielbasis: voor stabiliteit en om de binnenruimte maximaal te kunnen benutten.

Motoren en prijzen

De Grand Scenic is leverbaar met drie benzinemotoren: de 1.6 16V (115 pk), 2.0 16V136 pk) en de 2.0 T (165 pk) met turbomotor. Die laatste is een nieuwe krachtbron die Renault vanaf mei al levert in de Scenic en de Mégane Coupé­Cabriolet. in de Grand Scenic komt deze pas in september. Voor de kilometervreters onder ons zijn er twee direct ingespoten common rail turbodiesels: een 1.5 dCi (100 pk) en een 1.9 dCi (120 pk). De prijzen lopen uiteen van 23.345 euro voorde 1.6 16V tot 30.145 euro voorde 1.9 dCi. De prijs van de 2.0 T is nog niet bekend.

Uitrusting

De'Grand'heeft dezelfde (veilig heids)uitrustingalsde'petit'Scénic. Een greep: ABS, ESP, ASR anti­slipregeling,een bandenspanning­contro­ lesysteem, airco, elektrisch bedienba­ re ramen voor en centrale vergren­ deling met afstandsbediening. Zes airbags en driepunts veiligheidsgor­

Opvallend

Tijdens de kennismaking met de Grand Scénic stuurden we met de 120 pk turbodiesel die we al kennen uit de Scénic. Opvallend daarbij was dat we niet

irie.KLen met zo'n grote auto op pad te zijn. Niet alleen de toegenomen wielbasis is hier debet aan. Renault vergrootte ook de spoorbreedte voor en achter, monteerde stijvere stabilisatorstangen en paste de stuurbekrachtiging aan voor de Grand.Ook de remmen kregen meer capaciteit door schijven met een grotere diameter te monteren. De meerprijs voor de Grand Scénic bedraagt 1.500 euro voor de benzineversies en 1.650 euro voor de diesels.

Dit artikel werd u aangeboden door: Eilanden-Nieuws

Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen, vragen, informatie: contact.

Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing. Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this database. Terms of use.

Bekijk de hele uitgave van vrijdag 17 september 2004

Eilanden-Nieuws | 1 Pagina's

Grand Sc�nic geeft Renault primeur

Bekijk de hele uitgave van vrijdag 17 september 2004

Eilanden-Nieuws | 1 Pagina's