Nieuwe eigenaar Albert Heijn Ouddorp
OUDDORP "Als je zo'n kans in je leven krijgt, moet je die ook willen grijpen", is de stellige overtuiging van de 39jarige Martin de Berg uit Dirksland. Toen hij onlangs in de gelegenheid werd gesteld om de Albert Heijn vestiging in Ouddorp over te nemen, aarzelde hij dan ook geen moment. Hij greep die kans met beide handen aan en is nu sinds 3 april jl., samen met zijn vrouw Anita, de trotse eigenaar van dit winkelbedrijf.
Ongetwijfeld zullen vee! mensen Martin de Berg al kennen via de naburige Gall&Gall winkel. Daar zwaaide hij sinds 1999 met veel plezier de scepter. "Het ondernemerschap heeft altijd al in me gezeten. Als eigenaar van de Gall&Gall slijterij in Ouddorp had ik het prima naar mijn zin. maar toen ik hoorde dat de heer Kauffinan zijn Albert Heijn vestiging van de hand wilde doen, vond ik dat een geweldige uitdaging. Mijn vrouw Anita steunde mij gelukkig volkomen in deze beslissing, zodat wij er echt samen voor gaan. Anita heeft weliswaar een eigen schoonheidssalon in Dirksland, inaar verzorgt daarnaast ook de administratie voor mij", zo vertelt De Berg. Plannen voor de toekomst heeft hij al volop.
Plannen voor de toekomst heeft hij al volop. Als franchise ondernemer van het AH concern is hij weliswaar zelfstandig ondernemer, maar kan hij profiteren van alle voordelen en kennis en kunde van deze grootgrutter. "Voor 90 procent staat natuurlijk de Albert Heijn formule vast. maar juist in dat overblijvende gedeelte kun je heel goed je eigen invulling geven. Zo wil ik onder andere het as.sortiment gaan verruimen met het accent op meer exclusieve artikelen. Daar stond Albert Heijn destijds bekend om en dat imago wil ik graag weer terugbrengen.
Met name wil ik ook inspelen op de vraag van onze klanten. Suggesties zijn wat dat betreft altijd van harte welkom bij mij of bij Peter Grinwis. Het is zeker mijn bedoeling om regelmatig in de winkel aanwezig te zijn, juist ook om de binding met onze klanten te verstevigen." De winkel zelf zal nog meer uitstraling krijgen. Daartoe is er na de zomer een interne verbouwing gepland, waardoor er meer ruimte komt voor verse en koelverse producten.
Twee maatregelen heeft Martin de Berg al direct getroffen; Op zeer korte termijn komt er een pinautomaat in de winkel te staan, zodat de klanten gemakkelijk en veilig kunnen pinnen. "Verder gaan wij een bezorgservice opstarten. Gebleken is dat klanten het op prijs stellen als de boodschappen kunnen worden thuisgebracht. Tegen een kleine vergoeding is het mogelijk om op bepaalde dagen de boodschappen te bezorgen", aldus de enthousiaste ondernemer. Wanneer Martin niet in de AH winkel te vin
Wanneer Martin niet in de AH winkel te vinden is, is de kans groot dat hij in de Gall&Gall staat. "Om de binding met die klanten niet te verliezen, ben Lk daar nog een dag in de week. De andere dagen wordt de slijterij door Leo en Anja, twee van onze eigen medewerkers van AH, gerund." Wat betreft het personeel heeft De Berg overigens niets dan lof. "Voor hen was het een spannende tijd. want niemand wist welke consequenties er vastzaten aan de verkoop van de winkel. Nu die duidelijkheid er is, is de teamgeest heel goed. Wat mij betreft, gaan we er met elkaar een groot succes van maken!"
Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt
voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen,
vragen, informatie: contact.
Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing.
Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this
database. Terms of use.
Bekijk de hele uitgave van vrijdag 7 april 2006
Eilanden-Nieuws | 12 Pagina's