Digibron cookies

Voor optimale prestaties van de website gebruiken wij cookies. Overeenstemmig met de EU GDPR kunt u kiezen welke cookies u wilt toestaan.

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies zijn verplicht om de basisfunctionaliteit van Digibron te kunnen gebruiken.

Optionele cookies

Onderstaande cookies zijn optioneel, maar verbeteren uw ervaring van Digibron.

Bekijk het origineel

Ondernemers krijgen op plezierige wijze tips hoe met klanten om te gaan

Bekijk het origineel

+ Meer informatie

Ondernemers krijgen op plezierige wijze tips hoe met klanten om te gaan

3 minuten leestijd Arcering uitzetten

öUDDORP - Aangetrokken door de inspirerende uitnodijing met als thema 'Alles wat iandacht krijgt, groeit', maakten donderdagavond 200 ondernemers, winkeliers, detaillisten, mensen uit de horeca en hun medewerkers uit Ouddorp, Goe- Jereede en Stellendam gebruik m de mogelijkheid om eens in een ontspannen sfeer te brainstormen over mogelijkheden om het rendement van hun winkel, aak of bedrijf naar een hoger platform te tillen. De Ondernemersvereniging Ouddorp, kstuur Ondernemersvereniging Stellendam en VW Ouddorp aan Zee organiseerden het evenement met ondersteuning van ie Gemeente Goedereede.

De organisatiecommissie bestaande int Kees van der Bok, Dimmen Hameeteman, Heleen Vlietland en Mirma Bogert had om de bezoekers mdeze bijeenkomst nog een extra kart onder de riem te steken zelfs een keuse rode loper uitgelegd. Bovendien een inspirerend spreker gestrikt, inde persoon van Jan van Setten.

Dat bleek een goede keuze want deze ffltertainer en vermaner oogstte me ajntips, kritische beschouwingen, signalen en woordkeuze veel bijval inhetMFC Dorpstienden. Een verassend scorende snelle interactieve communicatie met zijn toehoorders.

Voor sommigen een eyeopener om kepaalde punten zeker in de praktijk ligaan toepassen. Want welke onder- Kmer wil niet graag dat zijn of haar Manten tevreden en blij zijn en dan ook nog regelmatig terugkeren? Visie

Wethouder Bert Tuk die in het college van Goedereede de portefeuille Economische Zaken beheert, was blij dat zovelen deze bijeenkomst bezochten. "Het is belangrijk in de huidige, niet gemakkelijke tijd, om inspiratie op te doen en om dat vervolgens energiek te kunnen inzetten.

De gemeente biedt waar mogelijk faciliterende support. Werkt graag met u samen. Dat leidt tot positieve impulsen die voor onze inwoners en toeristen aantrekkelijk zijn om naar de Kop van Goeree te komen". Als voorbeelden noemde Tuk de renovatie van panden in de Ring Ouddorp en het winkelcentrum Oranjeplein in Stellendam. "In de Economische Visie van de gemeente worden meer concrete projecten aangeduid. Het is een inzet, een visie gericht op de toekomst", aldus de wethouder, die zich deze avond graag wilde laten verrassen.

Groeien en bloeien

Het thema van de bijeenkomst was gericht op het begin van de lente. "Alles gaat weer groeien en bloeien. Ook in het bedrijfsleven nodigt dat uit tot een vernieuwende aanpak". Van Setten behandelde onderwerpen die voor een ieder goed herkenbaar waren. "Wil je klanten wegjagen? Met alleen het woordje - nee - op hun vragen, bereik je dat snel. Maar dan ben je verkeerd bezig. Dat is niet klantvriendelijk. Als je voor een probleem geen antwoord weet, geef dan aan dat je wel naar een oplossing wilt zoeken. De toonzetting is anders en je blijft met de klant in contact. Hoe bereik je dat klanten juist jouw bedrijf bij anderen aanbevelen? Hoe ga je om met concurrenten in de markt? Bestrijden is een foute aanpak. Je moet juist zelf iets extras bieden". Zo passeerden, op een plezierige wijze, tientallen voorbeelden de revue. Het applaus aan het eind van de bijeenkomst gaf aan dat de bezoekers nuttige en toepasbare suggesties hadden opgedaan om in praktijk te brengen. Klanten blij maken, zelfverder groeien en daarmee de omzet op een positieve wijze stimuleren.

Dit artikel werd u aangeboden door: Eilanden-Nieuws

Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen, vragen, informatie: contact.

Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing. Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this database. Terms of use.

Bekijk de hele uitgave van dinsdag 27 maart 2012

Eilanden-Nieuws | 56 Pagina's

Ondernemers krijgen op plezierige wijze tips hoe met klanten om te gaan

Bekijk de hele uitgave van dinsdag 27 maart 2012

Eilanden-Nieuws | 56 Pagina's