Digibron cookies

Voor optimale prestaties van de website gebruiken wij cookies. Overeenstemmig met de EU GDPR kunt u kiezen welke cookies u wilt toestaan.

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies zijn verplicht om de basisfunctionaliteit van Digibron te kunnen gebruiken.

Optionele cookies

Onderstaande cookies zijn optioneel, maar verbeteren uw ervaring van Digibron.

Bekijk het origineel

Woongoed weetjes

Bekijk het origineel

+ Meer informatie

Woongoed weetjes

6 minuten leestijd Arcering uitzetten

Hoe kunt u de huur betalen

Om het betalen van de huur voor iedereen zo makkelijk mogelijk te maken, zijn er verschillende mogelijkheden. Betalen via:

- automatische incasso

- per maandelijkse acceptgiro

- per pinbetaling of contant op ons kantoor

Betalen via automatisch incasso is veruit de meest makkelijke manier. U hoeft zich dan nooit meer zorgen te maken of de huur wel op tijd betaald is. Om de huur automatisch via uw rekening af te schrijven moet Woongoed GO door u gemachtigd zijn. Dit kunt u doen door een machtigingskaart in te vullen.

Deze machtigingskaart kunt u krijgen op ons kantoor aan de Landbouwweg 1 in Middelharnis of via www.

woongoedgo.nl. Uiteraard blijft u baas over uw eigen rekening, u kunt de machtiging ten allen tijde weer intrekken. Probleem met tijdig huur betalen

Heeft u problemen met het tijdig betalen van de huur? Neemt u dan zo snel mogelijk contact met ons op om extra kosten te voorkomen. Samen met u zoeken we naar een oplossing en kunnen we afspraken maken over een eventuele betalingsregeling. Deze betalingsregeling is kosteloos en kan voor maximaal 6 maanden worden afgesloten. Voorwaarde bij het afspreken van een betalingsregeling is dat u de lopende huur en de extra aflossing in ieder geval op tijd betaalt. Anders gaat uw zaak alsnog naar de deurwaarder.

Wacht niet te lang, laat uw huurschuld niet oplopen. Hoe eerder u erbij bent, hoe eerder dit opgelost is. Vanzelfsprekend is uw privacy bij Woongoed GO gewaarborgd! Huurachterstand, wat nu?

Een huurachterstand is voor iedereen vervelend. Er is sprake van een huurachterstand wanneer u op de eerste van de maand de huur niet betaald heeft. Als er eenmaal huurachterstand is, kan deze snel oplopen. Daarom stuurt Woongoed GO altijd eerst een betalingsherinnering. Als de huur dan nog niet betaald wordt krijgt u van Woongoed GO via de deurwaarder een aanmaningsbrief.

Hier zijn dan al extra administratiekosten aan verbonden. Wanneer u niet rea- Qeert op de aanmaningen van Woongoed en betaling van de huur uitblijft, gaat de zaakdirect naar de deurwaarder. Hieraan zijn hoge kosten verbonden die voor uw rekening zijn. Tevens kan daaruit een gerechtelijke procedure voortvloeien J^elke in het uiterste geval leidt tot ontruiming. Heeft u een klacht? Blijf er niet mee zitten!

Woongoed GO streeft naar tevreden klanten en stelt alles in het werk om onenigheid of misverstanden te voorkomen. Toch is dit helaas niet altijd mogelijk. Klachten zijn er in alle soorten en maten. Zo kunnen klachten gaan over uw woning, de huurprijs, het onderhoud, over de dienstverlening van Woongoed GO of wellicht over uw woonomgeving. In alle gevallen is het raadzaam om uw klacht eerst te bespreken met diegenen die er mee te maken hebben of er over gaan. Dit kunnen uw buren zijn, de gemeente of medewerkers van Woongoed GO. Komt u er niet uit? Dan zijn er andere wegen die bewandeld kunnen worden. Heeft u een klacht over uw

Heeft u een klacht over uw buren of woonomgeving? Heeft u overlast van buurtbewoners of anderen? Ga eens met elkaar praten, vaak komt u er samen uit. Is het probleem daarna nog niet opgelost? Dan kunt u onze woonconsulent vragen om te bemiddelen. U kunt de woonconsulent bereiken via 0187-471071.

Heeft u een k/acht over de huurverhoging? U kunt bezwaar maken tegen de huurverhoging indien volgens u de woningwaardering of de hoogte van de huur niet juist is. U kunt geen bezwaar maken tegen de huurverhoging wanneer volgens u de woning gebreken heeft.

Over de wijze van bezwaar maken kunt u informatie verkrijgen op het kantoor van Woongoed GO of op www.rijksoverheid.nl onder het kopje huurcommissie.

Heeft u een klacht over de dienstverlening van (een medewerker) van Woongoed GO?

Het kan zijn dat u een klacht heeft over de manier waarop u door medewerkers van Woongoed GO of door aannemers die voor Woongoed GO werken, behandeld bent. U kunt dan schriftelijk een klacht indienen bij de directie van Woongoed GO.

U krijgt binnen 14 dagen antwoord. Gelet op de zorgvuldigheid die Woongoed GO wil betrachten worden mondelinge klachten wel aangehoord maar niet in behandeling genomen. U wordt altijd verzocht schriftelijk te reageren. U kunt uw klacht schriftelijk indienen per brief of via www.woongoedgo.nl directie.

Federatieve Klachtencommissie

Als u van mening bent dat uw klacht door zowel de medewerker als door de directie van Woongoed GO niet naar tevredenheid is afgehandeld kunt u uw klacht voorleggen aan de Federatieve Klachtencommissie.

Deze commissie behandelt vrijwel alle klachten over de wijze van functioneren van Woongoed GO. De Federatieve Klachtencommissie geeft een advies aan de directie.

De Federatieve Klachtencommissie p/a Woongoed GO Postbus 98 3240 AB Middelharnis Reparaties en serviceovereenkomst

Een kapotte dakgoot of storing aan de CV-ketel, veel onderdelen in een woning kunnen door het dagelijks gebruik kapot gaan of slijten. In de huurwet is precies omschreven welke reparaties voor rekening van de huurder zijn en welke voor Woongoed GO. De brochure ABC-onderhoud biedt u een duidelijk overzicht van veel voorkomende reparaties en onderhoudsmaatregelen en geeft precies aan welke voor rekening van Woongoed GO zijn en welke u als huurder zelf zou moeten betalen. U kunt de brochure downloaden op www.woongoedgo.nl kantoor.

Reparatieverzoeken Reparatieverzoeken kunnen, bij voorkeur, bij Woongoed worden gemeld van maandag t/m vrijdag van 8.00 tot 10.00 uur. Dit kan op de volgende manieren:

• Per telefoon: 0187- 471071.

471071. • Persoonlijk op het kantoor

• Per email: info@woongoedgo.nl

• Via de website www.woongoedgo.nl

Spoedeisende reparatieverzoeken kunt u 24 uur per dag melden.

Serviceovereenkomst Natuurlijk is er altijd meer mogelijk. Woongoed GO biedt u de mogelijkheid om een Serviceovereenkomst af te sluiten. Deze Serviceovereenkomst geeft u recht op reparatie en onderhoud van een aantal zaken die normaal gesproken voor uw eigen rekening zijn. Dit kost u € 5,50 per maand.

Met deze Serviceovereenkomst worden de meest voorkomende reparaties en onderhoudswerkzaamheden uitgevoerd die normaal, volgens het reguliere onderhouds-ABC, door u zelf betaald moeten worden. Hoe sluit ik zo'n Serviceovereenkomst af? U kunt zich op elk willekeurig moment aanmelden. U kunt daarvoor het aanmeldingsformulier uit de brochure Serviceovereenkomst gebruiken. U kunt de brochure Serviceovereenkomst downloaden via www. woongoedgo.nl of aanvragen bij ons kantoor.

Op zoek naar een woning ledere woningzoekende van

ledere woningzoekende van 18 jaar en ouder of gehuwd, kan zich bij Woongoed GO in laten schrijven. Een belangrijk punt bij de verdeling van woningen is dat de zogenaamde primaire doelgroep voorrang krijgt. De primaire doelgroep zijn mensen die in eerste instantie niet zelf in hun huisvesting kunnen voorzien. Met een inkomen tot € 34.085. Inschrijven kan via www. woongoedgo.nl of door het afhalen van een inschrijfformulier op het kantoor aan de Landbouwweg 1 in Middelharnis. Het inschrijfgeld bedraagt 25 euro. Een hardnekkig misverstand

is dat als u lid bent van Woongoed GO u voorrang krijgt bij de woningtoewijzing. Dit is dus niet het geval. Het lidmaatschap van de vereniging staat los van uw eventuele inschrijving als woningzoekende.

Dit artikel werd u aangeboden door: Eilanden-Nieuws

Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen, vragen, informatie: contact.

Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing. Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this database. Terms of use.

Bekijk de hele uitgave van dinsdag 3 juli 2012

Eilanden-Nieuws | 26 Pagina's

Woongoed weetjes

Bekijk de hele uitgave van dinsdag 3 juli 2012

Eilanden-Nieuws | 26 Pagina's