Samen optrekken opent deuren om economische projecten te realiseren
Gericht werkbezoek college b.en w. aan Marina Port Zélande bv
GOEREE-OVERFLAKKEE - Voor directeur J.P. Schot (Marina Port Zelande bv) en zijn havenmanager Peter de Regt was het - duurzame- economische kennismakingsbezoek van het voltallige college van b. en w. van Goeree-Overflakkee, versterkt met secretaris Marinussen, dinsdag een prima gelegenheid hun dynamisch bedrijf op de Kabbelaarsbank in Ouddorp breed in de etalage te plaatsen. Het duurzame aspect was het feit dat burgemeester Kleijwegt en zijn team op elektrische scooters arriveerden. Een middagexcursie die ook naar de vuurtoren en het zonneveld bij de Klepperstee zou leiden.
Het bezoek aan Marina Port Zélande in Ouddorp, één van de mooiste en meest moderne jachthavens, hield meer in dan alleen een informatieve rondleiding langs kapitale schepen en doelgerichte voorzieningen en faciliteiten. Het was een unieke gelegenheid om te onderstrepen dat ondernemers en politici elkaar niet alleen nodig hebben maar elkaar ook kunnen helpen om economische projecten van de grond te tillen. En kennis te nemen van marktontwikkelingen en daarop, door gezamenlijke aanpak, te kunnen inspelen.
Uitnodigend
De uitnodiging van wnd - burgemeester Kleijwegt aan het eind van de bijeenkomst was glashelder: “Schakel ons in. U vindt bij ons altijd een open deur”. Daarbij onderstreepte de eerste burger ook het credo dat door het dagelijks bestuur, de verantwoordelijke portefeuillehouders, wordt uitgedragen om gericht en krachtig inzet te plegen. “Wij willen graag een stimulerende motor zijn. De tijd van versnippering is na de eenwording van de fusiegemeente Goeree- Overflakkee voorbij.”
Stap voor stap
Marina Port Zélande heeft een stormachtige groei en ontwikkeling doorgemaakt. In 1990 begonnen met een aanbod van slechts 24 plaatsen als vaste ligplaats en of voor de passant. Nu een concern (met meer dan 800 boxen aan vingerpieren, WiFi, watertappunten en elektra units) dat zich nationaal en internationaal op de kaart heeft gezet en dat - zo stelde directeur Schot - stap voor stap zich verder zal manifesteren. “Ook de maritieme markt ervaart de gevolgen van de economische teruggang. Enerzijds is er nog een doorlopende groei bij het Service Center (onderhoud), anderzijds is er krimp (150 ligplaatsen minder) in de jachthaven. Dat betekent dat wij de vinger aan de pols houden. Wij willen blijven investeren in kansrijke onderdelen, met als voorbeeld de plannen voor ontwikkeling van de Noorderpier. Daarvoor is support van bestuurlijke instellingen en zeker ook van een actieve gemeentelijke overheid een must”, gaf Schot aan. “Er is toekomst voor de lease-markt daar moet je op inzetten.”
Service Center
Vol trots leidden de gastheren de bestuurders langs de verschillende voorzieningen. Het Service Centrum is de drijvende kracht achter elk schip. Voor alle werkzaamheden aan een boot kan men in dit Center, gevestigd in een grote hal, terecht. Of het nu gaat om hijswerk, (winter) stalling, standaard motorwerk, storingen, groot of klein schadewerk in staal of polyester, onderwaterschipbehandeling, spuit- en lakwerk, elektrische systemen, navigatie apparatuur, mast- of tuigagewerkzaamheden, noem maar op. In het Service Center wordt alles goed en grondig uitgevoerd. Als men de mogelijkheden of kennis zelf niet in huis heeft, wordt ervoor gezorgd dat een externe relatie, liefst in de regio, wordt ingeschakeld. Het Service Center beschikt over tal van voorzieningen, zoals een 40-tons botenlift, botenwagens, bokken, een trailerhelling, werkplaatsen voor diverse vakgebieden, een ultra moderne spuithal en een winterstallingshal met sinds 2009 het Keurmerk Veilige Botenstalling.
Bootschade
Ook op het gebied van schade aan de boot zijn indrukwekkende stappen gezet. Daartoe is een samenwerking ontstaan met Delta Lloyd, met als doel dat watersporters met bootschade, zonder veel rompslomp, weer snel terug het water op kunnen om te genieten van hun boot.
Delta Lloyd heeft daartoe een nieuwe service geïntroduceerd. De verzekeraar maakte afspraken met een landelijk netwerk van gerenommeerde bootschadeherstelbedrijven in Nederland. Marina Port Zélande is er één van. Schot geeft aan dat Marina Port Zélande als officieel dealer van grote merken, van Yanmar tot Mercury Mer- Cruiser en Cummins-motoren een groot deel van het gemotoriseerde deel van de watersport kan bedienen.
Kwaliteit Het team van het Service Center
Het team van het Service Center bestaat uit een hechte groep zeer ervaren en enthousiaste medewerkers, ieder met een eigen specialiteit. Er is jarenlange ervaring in huis. Intern opgedaan en ook tijdens jobs bij diverse dealers/ importeurs van zowel motor- als zeilboten en andere jachtservicebedrijven”, besluit Schot zijn promotie-overzicht. Ontwikkelingen toekomstgericht. Stap voor stap, herhaalt de directeur. “Van appartementenbouw tot parkeerfaciliteiten. Allemaal belangrijke onderdelen. Het een is gekoppeld aan het andere. Belangrijk is dat wij hier aan de Kabbelaarsbank/Brouwersdam met alle collega-vestigingen inzetten op voortdurende kwaliteitsverbetering, innovatie en met een pakket dat diversiteit uitstraalt. En dat men dat waardeert blijkt wel uit het feit dat wij, Marina Port Zélande, voor de twintigste achtereenvolgende keer een blauwe vlag in de wacht sleepte”.
Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt
voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen,
vragen, informatie: contact.
Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing.
Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this
database. Terms of use.
Bekijk de hele uitgave van vrijdag 14 juni 2013
Eilanden-Nieuws | 20 Pagina's