Paul Klomp van Klomp Creative: ‘Video is een heel mooi medium’
Op een winterse dag spreek ik Paul Klomp telefonisch over zijn bedrijf. 'Ik bel je zo terug, ik ben even de ingang sneeuwvrij aan het maken.' Dit typeert hoe Paul zijn bedrijf 'Klomp Creative' leidt. Hij heeft de touwtjes in handen, maar schuwt het niet om zelf mee aan te pakken; een creatieve ondernemer.
Even later vertelt Paul dat hij in 2011 startte met Klomp Creative, tijdens zijn studie journalistiek. Inmiddels werken er dagelijks zo'n drie a vier personen en zijn er zeven medewerkers verbonden aan zijn bedrijf. Paul zag bij de oprichting een gat in de markt. Bedrijfsfilms, promotiefilms en reportages voor de achterban. 'Je zag dat dit soort producties al volop in de markt waren, maar dat dit nog beperkt bleef in de reformatorische wereld. Hier wilde ik graag mijn werk van maken. Tegenwoordig richten we ons ook veel meer op de complete videostrategie van bedrijven, veel meer livestreams en live-events. Dit is een groot verschil met vijf jaar geleden. We begonnen met het aanleveren van afgebakende producten, zoals bedrijfsfilms en reportages. Nu kijken we mee met de klant in de hele ontwikkeling van online content. Samengevat: de contentstrategie die het hele bedrijf doortrekt. Kon je eerst nog eens in zoveel jaar een filmpje maken waarmee je lang vooruit kon, nu zie je dat je jezelf voortdurend online op de kaart moet blijven zetten.'
'Je zag die ontwikkeling naar meer live-video door de tijd snel gaan en door corona kwam dit in een stroomversnelling.' Bedrijven hielden hun adem even in en dachten vervolgens: 'we moeten toch wat'. Drempels richting de online-wereld die er eerder waren, vielen daardoor weg. Reformatorische bedrijven die zich eerst minimaal profileerden via YouTube, Facebook en Instagram hebben nu deze online wereld volop ontdekt. Het is een heel mooi medium, je kunt er veel mee doen, maar je moet het wel goed gebruiken.'
Waar Paul begon als videoproducer voor een bepaalde doelgroep, wordt tegenwoordig het aspect van leidinggeven aan het bedrijf steeds belangrijker. 'Ik vind het belangrijk om te blijven innoveren en door te ontwikkelen. Elk nieuw project heeft weer nieuwe dimensies waar we over nadenken. Zeker in de online wereld gaat alles heel snel en spelen zoveel facetten mee dat je echt tijd nodig hebt om dingen uit te denken en te ontwikkelen.' Naast de complete producties heeft Klomp Creative een eigen filmstudio in Bennekom. Hier worden livestreams en webinars uitgezonden die compleet ingericht worden naar de wensen van klanten. 'Online events worden steeds belangrijker en daarom zijn we bezig om op verschillende plekken in het land onze complete studio concepten in te zetten.' Het complete interview lees je op www.rmu.nu
Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt
voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen,
vragen, informatie: contact.
Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing.
Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this
database. Terms of use.
Bekijk de hele uitgave van maandag 1 februari 2021
RMU.NU | 48 Pagina's