Bekijk het origineel
Bekijk het origineel
Oude spoorwegstations zijn ook monumenten
Erfenissen uit het verleden: behouden of slopen?
Wat een opschudding heerste er toen in 1839 de eerste trein reed van Amsterdam naar Haarlem! De tegenwoordige moderne spoorwegen worden geaccepteerd als de gewoonste zaak van de wereld. Onlosmakelijk met de ontwikkeling van de spoorwegen is de bouw van de stations verbonden. Daar speelde zich in de loop der jaren een belangrijk gedeelte van het stads- en dorpsleven af. De moderne ontwikkeling van de spoorwegen heeft ook gevolgen voor de stations. Zullen de oude stations het kind van de rekening worden?
Premium Artikel
Dit artikel is exclusief leesbaar voor abonnees met een RD-abonnement, een zesdaags abonnement op het RD of op de e-paper. Dit artikel lezen? Log in op uw EMG-account of neem een abonnement.
Inloggen Neem (proef)abonnementBekijk de hele uitgave van zaterdag 22 maart 1980
Reformatorisch Dagblad | 88 Pagina's
Bekijk de hele uitgave van zaterdag 22 maart 1980
Reformatorisch Dagblad | 88 Pagina's