Digibron cookies

Voor optimale prestaties van de website gebruiken wij cookies. Overeenstemmig met de EU GDPR kunt u kiezen welke cookies u wilt toestaan.

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies zijn verplicht om de basisfunctionaliteit van Digibron te kunnen gebruiken.

Optionele cookies

Onderstaande cookies zijn optioneel, maar verbeteren uw ervaring van Digibron.

Bekijk het origineel

Oude spoorwegstations zijn ook monumenten

Bekijk het origineel

Bladerweergave niet beschikbaar
+ Meer informatie

Oude spoorwegstations zijn ook monumenten

Erfenissen uit het verleden: behouden of slopen?

12 minuten leestijd Arcering uitzetten

Wat een opschudding heerste er toen in 1839 de eerste trein reed van Amsterdam naar Haarlem! De tegenwoordige moderne spoorwegen worden geaccepteerd als de gewoonste zaak van de wereld. Onlosmakelijk met de ontwikkeling van de spoorwegen is de bouw van de stations verbonden. Daar speelde zich in de loop der jaren een belangrijk gedeelte van het stads- en dorpsleven af. De moderne ontwikkeling van de spoorwegen heeft ook gevolgen voor de stations. Zullen de oude stations het kind van de rekening worden?

U heeft geen rechten om dit artikel te lezen Premium Artikel

Dit artikel is exclusief leesbaar voor abonnees met een RD-abonnement, een zesdaags abonnement op het RD of op de e-paper. Dit artikel lezen? Log in op uw EMG-account of neem een abonnement.

Inloggen Neem (proef)abonnement

Bekijk de hele uitgave van zaterdag 22 maart 1980

Reformatorisch Dagblad | 88 Pagina's

Oude spoorwegstations zijn ook monumenten

Bekijk de hele uitgave van zaterdag 22 maart 1980

Reformatorisch Dagblad | 88 Pagina's