+ Meer informatie

Grootwinkelbedrijf experimenteert met kleine winkels

1 minuut leestijd

DEN HAAG — Het grootwinkelbedrijf De Spar experimenteert met de vestiging van kleine winkels in kleine woongemeenschappen, zo wordt in het jaarverslag 1975 meegedeeld.

De voortgaande sanering in de levensmiddelenbranche heeft geleid tot een zodanige vermindering van het aantal verkooppunten, dat kleinere woongebieden als dorpjes en afgelegen buitenwijken meer en meer verstoken raken van de mogelijkheid zich in de naaste omgeving van dagelijkse benodigdheden te voorzien. Deze woongebieden zijn te klein voor een volledige supermarkt, maar De Spar meent, dat het op haar weg ligt te zoeken naar een bedrijfsvorm, waarmee met een bescheiden redement in deze leemte kan worden voorzien.

Experiment

De „Sparrette", waarmee dit bedrijf experimenteert, is een winkel van bescheiden omvang, die de nadruk legt op^ de zogenaamde vrse produktgroepen met daarnaast een beperkt aantal artikelen uit het traditionele kruidenierswarenassortiment. De Spar meent bij haar streven kleine woongemeenschappen van proviand te voorzien via kleine winkels aanspraak te mogen maken op de steun van de plaatselijke en provinciale overheid.

Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen, vragen, informatie: contact.

Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing. Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this database. Terms of use.